Programma 2024 .

Negen dagen lang theatraal binge-watchen!

Voorstellingen
Voorstellingen op locatie Hortus Botanicus Delft
19:00

Margarida Constantino

Rite van wat Was

do. 30 mei 2024 19:00

Deze dansvoorstelling combineert video en technologie om te praten over de duurzaamheid van de planeet en 'greenwashing' door bedrijven. Het nodigt het publiek uit om zich onder te dompelen in dit slagveld tussen natuur en mens en schetst een hedendaags portret van hoe bedrijven het 'groene imago' uitbuiten om hun verkoop te verhogen.

De dansers bewegen door de ruimte en beelden verschillende vormen van greenwashing uit. Spelend met meerdere talen en via elektro-akoestische technieken (‘musique concrète’) wordt het een zintuiglijke ervaring van ecologisch hartzeer.

De voorstelling verbeeldt een ritueel dat zowel een offer als iets heiligs impliceert, waarbij het in dit geval gaat om de natuur voordat mensen het aanraakten. Het is geïnspireerd op het offer in het historische stuk 'The Rite of Spring', een ballet- en orkestconcert van de Russische componist Igor Stravinsky.


A contemporary social portrait and research, that combines video and technology to talk about the sustainability of the planet and corporate greenwashing. It invites the audience to immerse themselves in this battlefield between nature and humans and paints a contemporary portrait of how companies exploit the ‘green image’ to increase their sales.

The dancers move through space portraying several forms of greenwashing. Playing with multiple languages and through electro-acoustic techniques ("musique concrète"), it becomes a sensory experience of ecological heartbreak.

The performance portrays a ritual that implies both a sacrifice and something holy, which in this case involves nature before humans touched it. It is inspired by the sacrifice in the historical piece ‘The Rite of Spring’, a ballet and orchestral concert by Russian composer Igor Stravinsky.

Credits

  • Choreograaf en artistiek directeur: Margarida Constantino.
  • Performer: Emma Bogerd, Ana Meireles, Ignacio Sanz and Margarida Constantino.
  • Lichtdesign: Rodrigo Ribeiro
  • Muziek compositie: Rodrigo Ribeiro
  • Extra sound design: Maas Van Gogh
  • Videograaf: Christina Mastori
  • Fotograaf: Dolf Pereboom
  • Made possible with the support of Amsterdams Fonds voor de Kunst, ICK Amsterdam and Triplets Amsterdam.

Luister voor meer informatie over de makers die op het Delft Fringe Festival 2024 staan naar onze podcast De Roze Hoed en volg ons op Instagram.

Margarida Constantino

Rite van wat Was

do. 30 mei 2024 21:00

Deze dansvoorstelling combineert video en technologie om te praten over de duurzaamheid van de planeet en 'greenwashing' door bedrijven. Het nodigt het publiek uit om zich onder te dompelen in dit slagveld tussen natuur en mens en schetst een hedendaags portret van hoe bedrijven het 'groene imago' uitbuiten om hun verkoop te verhogen.

De dansers bewegen door de ruimte en beelden verschillende vormen van greenwashing uit. Spelend met meerdere talen en via elektro-akoestische technieken (‘musique concrète’) wordt het een zintuiglijke ervaring van ecologisch hartzeer.

De voorstelling verbeeldt een ritueel dat zowel een offer als iets heiligs impliceert, waarbij het in dit geval gaat om de natuur voordat mensen het aanraakten. Het is geïnspireerd op het offer in het historische stuk 'The Rite of Spring', een ballet- en orkestconcert van de Russische componist Igor Stravinsky.


A contemporary social portrait and research, that combines video and technology to talk about the sustainability of the planet and corporate greenwashing. It invites the audience to immerse themselves in this battlefield between nature and humans and paints a contemporary portrait of how companies exploit the ‘green image’ to increase their sales.

The dancers move through space portraying several forms of greenwashing. Playing with multiple languages and through electro-acoustic techniques ("musique concrète"), it becomes a sensory experience of ecological heartbreak.

The performance portrays a ritual that implies both a sacrifice and something holy, which in this case involves nature before humans touched it. It is inspired by the sacrifice in the historical piece ‘The Rite of Spring’, a ballet and orchestral concert by Russian composer Igor Stravinsky.

Credits

  • Choreograaf en artistiek directeur: Margarida Constantino.
  • Performer: Emma Bogerd, Ana Meireles, Ignacio Sanz and Margarida Constantino.
  • Lichtdesign: Rodrigo Ribeiro
  • Muziek compositie: Rodrigo Ribeiro
  • Extra sound design: Maas Van Gogh
  • Videograaf: Christina Mastori
  • Fotograaf: Dolf Pereboom
  • Made possible with the support of Amsterdams Fonds voor de Kunst, ICK Amsterdam and Triplets Amsterdam.

Luister voor meer informatie over de makers die op het Delft Fringe Festival 2024 staan naar onze podcast De Roze Hoed en volg ons op Instagram.

Karolien Wauters & Inonge Jante Stekelenburg

Ongehoord

vr. 31 mei 2024 19:00

Duik mee in de wereld van de gebarentaal, de misinterpretatie, de verbazing, de humor ervan en de confrontatie. Herken jij wat gebaren? Wat doe jij in een situatie waarbij je niets hoort? En hoe kan jij je verstaanbaar maken?

Gebarentaal is een taal van beweging, mimiek, emotie en plaatsing. Hoe ga je als horende met je zintuigen om en hoe leef je als slechthorende of dove in een horende wereld? Hoe stimuleer je zintuigen via communicatie?

Iets niet begrijpen kan soms ook goed zijn en het verkeerd begrijpen kan soms leiden tot humoristische momenten. Hoe snijd je thema’s aan die niet comfortabel zijn om over te spreken? Hoe confronteer je elkaar? Wat is nodig en wat is provocatie?

Een voorstelling over gebarentaal. Zintuigen die geprikkeld worden. Een unieke ervaring en misschien wel een klein leermoment.


Dive into the world of sign language, its misinterpretation, amazement, its humor and confrontation. Do you recognize some gestures? What do you do in a situation where you can't hear anything? And how can you make yourself understood?

Sign language is a language of movement, facial expressions, emotion and placement. As a hearing person, how do you interact with your senses and, as a hearing or deaf person, how do you live in a hearing world? How do you stimulate senses through communication?

Not understanding something can sometimes be a good thing, and misunderstanding can sometimes lead to humorous moments. How do you broach topics that are not comfortable to talk about? How do you confront each other? What is necessary and what is provocation?

*A performance about sign language. Senses that are stimulated. A unique experience and perhaps a small teaching moment. *

Credits

  • Performer en choreograaf: Karolien Wauters en Inonge Jante Stekelenburg
  • Danser: Karolien Wauters
  • Actrice: Inonge Jante Stekelenburg
  • Fotograaf: Annemarie Oorthuizen
  • Mede mogelijk gemaakt door Makershuis Tilburg, Dansbrabant, Stichting This is not a show

Luister voor meer informatie over de makers die op het Delft Fringe Festival 2024 staan naar onze podcast De Roze Hoed en volg ons op Instagram.

21:00

Karolien Wauters & Inonge Jante Stekelenburg

Ongehoord

vr. 31 mei 2024 21:00

Duik mee in de wereld van de gebarentaal, de misinterpretatie, de verbazing, de humor ervan en de confrontatie. Herken jij wat gebaren? Wat doe jij in een situatie waarbij je niets hoort? En hoe kan jij je verstaanbaar maken?

Gebarentaal is een taal van beweging, mimiek, emotie en plaatsing. Hoe ga je als horende met je zintuigen om en hoe leef je als slechthorende of dove in een horende wereld? Hoe stimuleer je zintuigen via communicatie?

Iets niet begrijpen kan soms ook goed zijn en het verkeerd begrijpen kan soms leiden tot humoristische momenten. Hoe snijd je thema’s aan die niet comfortabel zijn om over te spreken? Hoe confronteer je elkaar? Wat is nodig en wat is provocatie?

Een voorstelling over gebarentaal. Zintuigen die geprikkeld worden. Een unieke ervaring en misschien wel een klein leermoment.


Dive into the world of sign language, its misinterpretation, amazement, its humor and confrontation. Do you recognize some gestures? What do you do in a situation where you can't hear anything? And how can you make yourself understood?

Sign language is a language of movement, facial expressions, emotion and placement. As a hearing person, how do you interact with your senses and, as a hearing or deaf person, how do you live in a hearing world? How do you stimulate senses through communication?

Not understanding something can sometimes be a good thing, and misunderstanding can sometimes lead to humorous moments. How do you broach topics that are not comfortable to talk about? How do you confront each other? What is necessary and what is provocation?

*A performance about sign language. Senses that are stimulated. A unique experience and perhaps a small teaching moment. *

Credits

  • Performer en choreograaf: Karolien Wauters en Inonge Jante Stekelenburg
  • Danser: Karolien Wauters
  • Actrice: Inonge Jante Stekelenburg
  • Fotograaf: Annemarie Oorthuizen
  • Mede mogelijk gemaakt door Makershuis Tilburg, Dansbrabant, Stichting This is not a show

Luister voor meer informatie over de makers die op het Delft Fringe Festival 2024 staan naar onze podcast De Roze Hoed en volg ons op Instagram.

Resonance Quartet

Mixtures

za. 01 juni 2024 19:00

In het dagelijks leven is er een overvloed aan afleidingen. Deze afleidingen zijn meestal visueel. In deze voorstelling daagt het Resonance Quartet je uit om een blinddoek op te doen en een half uur alleen maar te luisteren. Maak op deze manier deel uit van een ongelooflijke meeslepende akoestische ervaring!

De muzikanten bewegen rond het publiek en spelen verschillende muzikale meesterwerken van vrouwelijke componisten uit drie generaties: Sofia Gubaidulina (1931), Seung Won-Oh (1969) and Annija Anna Zarina (2000).

De blinddoek en de wisselende positie van de muzikanten verrijken en versterken je luisterervaring en laten je geluid en muziek op een andere manier beleven.

Het is niet verplicht om een blinddoek te dragen, je bent ook welkom als je de voorstelling zonder blinddoek wilt meemaken.


In daily life, there are an abundance of distractions. These distractions are often visual. In this performance, the Resonance Quartet challenges you to put on a blindfold and spend half an hour just listening. In this way, you become part of an incredible immersive acoustic experience!

The musicians move around the audience and play various contemporary masterpieces by entirely female composers from three generations: Sofia Gubaidulina (1931), Seung Won-Oh (1969) and Annija Anna Zarina (2000).

The blindfold and the changing position of the musicians enrich and enhance your listening experience and let you experience sound and music in a different way.

It is not obligatory to wear a blindfold; you are also welcome to experience the performance without a blindfold.

Credits

  • Viool: Ruth Mareen, Sacha Paredes
  • Viola: Sergia Sánchez
  • Cello: Liutauras Žilaitis
  • Muziek: Sofia Gubaidulina, Seung Won-Oh and Annija Anna Zarina
  • Fotograaf: Petra Valtellina

Luister voor meer informatie over de makers die op het Delft Fringe Festival 2024 staan naar onze podcast De Roze Hoed en volg ons op Instagram.

Resonance Quartet

Mixtures

za. 01 juni 2024 21:00

In het dagelijks leven is er een overvloed aan afleidingen. Deze afleidingen zijn meestal visueel. In deze voorstelling daagt het Resonance Quartet je uit om een blinddoek op te doen en een half uur alleen maar te luisteren. Maak op deze manier deel uit van een ongelooflijke meeslepende akoestische ervaring!

De muzikanten bewegen rond het publiek en spelen verschillende muzikale meesterwerken van vrouwelijke componisten uit drie generaties: Sofia Gubaidulina (1931), Seung Won-Oh (1969) and Annija Anna Zarina (2000).

De blinddoek en de wisselende positie van de muzikanten verrijken en versterken je luisterervaring en laten je geluid en muziek op een andere manier beleven.

Het is niet verplicht om een blinddoek te dragen, je bent ook welkom als je de voorstelling zonder blinddoek wilt meemaken.


In daily life, there are an abundance of distractions. These distractions are often visual. In this performance, the Resonance Quartet challenges you to put on a blindfold and spend half an hour just listening. In this way, you become part of an incredible immersive acoustic experience!

The musicians move around the audience and play various contemporary masterpieces by entirely female composers from three generations: Sofia Gubaidulina (1931), Seung Won-Oh (1969) and Annija Anna Zarina (2000).

The blindfold and the changing position of the musicians enrich and enhance your listening experience and let you experience sound and music in a different way.

It is not obligatory to wear a blindfold; you are also welcome to experience the performance without a blindfold.

Credits

  • Viool: Ruth Mareen, Sacha Paredes
  • Viola: Sergia Sánchez
  • Cello: Liutauras Žilaitis
  • Muziek: Sofia Gubaidulina, Seung Won-Oh and Annija Anna Zarina
  • Fotograaf: Petra Valtellina

Luister voor meer informatie over de makers die op het Delft Fringe Festival 2024 staan naar onze podcast De Roze Hoed en volg ons op Instagram.

Met dank aan

Subsidiënten en begunstigers