Program 2024 .

Enjoy the show!

Shows of the genre Muziektheater
20:00

Daniëlle Deddens

NORA - een POPconcert

Thu 30 May 2024 20:00

145 jaar geleden trok Nora de deur voorgoed achter zich dicht. Vanavond trapt ze ‘m weer keihard in. Het klassieke personage Nora (1879) uit ‘Een Poppenhuis’ reclaimt in 2024 the narrative in haar theatrale, eigentijdse en feministische popconcert.

Wat als het personage Nora uit 1879 in 2024 een popconcert geeft? Het levert een feministisch popconcert op, over het losbreken uit het Poppenhuiscomplex en het op zoek gaan naar je eigen stem. “Mijn pop is zo groot gegroeid dat ze alle ruimte heeft ingenomen. En nu is er geen ruimte meer voor de vrouw in mij. Dus mijn vrouw vertrekt, en ik blijf alleen achter met mijn pop.”

Met Henrik Ibsen en Kurt Weill als inspiratiebron bezingt Nora haar verhaal en herschrijft ze twee mannelijke bronnen naar een vrouwelijk perspectief. Het repertoire gaat van zachte pop tot een clubhit waar je op wilt dansen. Nora is voor Daniëlle Deddens een alterego. Via Nora kan ze haar eigen verhaal vertellen.

145 years ago, Nora pulled the door shut behind her for good. Tonight, she kicks it down hard again. The classic character Nora (1879) from "A Doll's House" reclaims the narrative in her theatrical, contemporary and feminist pop concert in 2024.

What if the 1879 character Nora gives a pop concert in 2024? It produces a feminist pop concert, about breaking free from the Dollhouse Complex and searching for your own voice. "My doll has grown so big that it has taken up all the space. And now there is no more room for the woman in me. So my wife leaves, and I am left alone with my doll."

Using Henrik Ibsen and Kurt Weill as inspiration, Nora sings her story and rewrites two male sources to a female perspective. The repertoire ranges from soft pop to a club hit that makes you want to dance to it. Nora is an alter-ego for Daniëlle Deddens. Through Nora, she can tell her own story.

Credits

  • Speler, concept, tekst, lyrics, zakelijk en productie: Danielle Deddens
  • Comonist, lyrics, producer: Wijnand Gomes
  • Artistiek advies, eindregie: Loulou Hameleers
  • Coproducent: Karavaan en Makershuis
  • Fotograaf: Peggy de Haan
  • Advies bij conceptontwikkeling: Timo Tembuyser

Luister voor meer informatie over de makers die op het Delft Fringe Festival 2024 staan naar onze podcast De Roze Hoed en volg ons op Instagram.

Sophie Willemijntje

Tales of the Tinderverse

Thu 30 May 2024 20:00

Op haar 21e krijgt Sophie de diagnose autisme. Dat komt niet zo goed uit, want ze is in de bloei van haar leven en was net van plan de datingmarkt te betreden. Autisme is prima, maar gewoon geen sexy diagnose.

In deze extravagante en muzikale voorstelling worstelt Sophie zich als een alien tussen de mensen door de wereld van liefde, daten en seksualiteit. Hoe vind je als autist de liefde en intimiteit waar je zo naar verlangt? En zijn we niet allemaal een beetje een alien?

In deze voorstelling hoopt Sophie een brug te slaan tussen neurodiverse en neurotypische mensen. Autisme is geen aandoening, maar een andere manier van denken en ook mensen op het spectrum houden van seks en gaan graag de verbinding aan met een ander. Autist zijn is niet alleen onhandig, het levert ook hele mooie dingen op. En gestruggel in de liefde kennen we allemaal toch? Autisme of niet.


*At 21, Sophie is diagnosed with autism. This is not very convenient, as she is in the prime of her life and was just about to enter the dating market. Autism is fine, but just not a sexy diagnosis. *

In this extravagant and musical performance, Sophie struggles through the world of love, dating and sexuality like an alien among humans. As an autistic person, how do you find the love and intimacy you so crave? And aren't we all a bit of an alien?

In this performance, Sophie hopes to bridge the gap between neurodiverse and neurotypical people. Autism is not a disorder, but a different way of thinking, and people on the spectrum also love sex and enjoy connecting with another person. Being autistic is not only awkward, it also produces very beautiful things. And struggles in love we all know, right? Autism or not.

Credits

  • Tekst en spel: Sophie Willemijntje
  • Regie: Julia Straten
  • Muziek: Bram Scharpach
  • Fotograaf: Anneliese van Buren

Luister voor meer informatie over de makers die op het Delft Fringe Festival 2024 staan naar onze podcast De Roze Hoed en volg ons op Instagram.

Daniëlle Deddens

NORA - een POPconcert

Thu 30 May 2024 22:00

145 jaar geleden trok Nora de deur voorgoed achter zich dicht. Vanavond trapt ze ‘m weer keihard in. Het klassieke personage Nora (1879) uit ‘Een Poppenhuis’ reclaimt in 2024 the narrative in haar theatrale, eigentijdse en feministische popconcert.

Wat als het personage Nora uit 1879 in 2024 een popconcert geeft? Het levert een feministisch popconcert op, over het losbreken uit het Poppenhuiscomplex en het op zoek gaan naar je eigen stem. “Mijn pop is zo groot gegroeid dat ze alle ruimte heeft ingenomen. En nu is er geen ruimte meer voor de vrouw in mij. Dus mijn vrouw vertrekt, en ik blijf alleen achter met mijn pop.”

Met Henrik Ibsen en Kurt Weill als inspiratiebron bezingt Nora haar verhaal en herschrijft ze twee mannelijke bronnen naar een vrouwelijk perspectief. Het repertoire gaat van zachte pop tot een clubhit waar je op wilt dansen. Nora is voor Daniëlle Deddens een alterego. Via Nora kan ze haar eigen verhaal vertellen.

145 years ago, Nora pulled the door shut behind her for good. Tonight, she kicks it down hard again. The classic character Nora (1879) from "A Doll's House" reclaims the narrative in her theatrical, contemporary and feminist pop concert in 2024.

What if the 1879 character Nora gives a pop concert in 2024? It produces a feminist pop concert, about breaking free from the Dollhouse Complex and searching for your own voice. "My doll has grown so big that it has taken up all the space. And now there is no more room for the woman in me. So my wife leaves, and I am left alone with my doll."

Using Henrik Ibsen and Kurt Weill as inspiration, Nora sings her story and rewrites two male sources to a female perspective. The repertoire ranges from soft pop to a club hit that makes you want to dance to it. Nora is an alter-ego for Daniëlle Deddens. Through Nora, she can tell her own story.

Credits

  • Speler, concept, tekst, lyrics, zakelijk en productie: Danielle Deddens
  • Comonist, lyrics, producer: Wijnand Gomes
  • Artistiek advies, eindregie: Loulou Hameleers
  • Coproducent: Karavaan en Makershuis
  • Fotograaf: Peggy de Haan
  • Advies bij conceptontwikkeling: Timo Tembuyser

Luister voor meer informatie over de makers die op het Delft Fringe Festival 2024 staan naar onze podcast De Roze Hoed en volg ons op Instagram.

22:00

Sophie Willemijntje

Tales of the Tinderverse

Thu 30 May 2024 22:00

Op haar 21e krijgt Sophie de diagnose autisme. Dat komt niet zo goed uit, want ze is in de bloei van haar leven en was net van plan de datingmarkt te betreden. Autisme is prima, maar gewoon geen sexy diagnose.

In deze extravagante en muzikale voorstelling worstelt Sophie zich als een alien tussen de mensen door de wereld van liefde, daten en seksualiteit. Hoe vind je als autist de liefde en intimiteit waar je zo naar verlangt? En zijn we niet allemaal een beetje een alien?

In deze voorstelling hoopt Sophie een brug te slaan tussen neurodiverse en neurotypische mensen. Autisme is geen aandoening, maar een andere manier van denken en ook mensen op het spectrum houden van seks en gaan graag de verbinding aan met een ander. Autist zijn is niet alleen onhandig, het levert ook hele mooie dingen op. En gestruggel in de liefde kennen we allemaal toch? Autisme of niet.


*At 21, Sophie is diagnosed with autism. This is not very convenient, as she is in the prime of her life and was just about to enter the dating market. Autism is fine, but just not a sexy diagnosis. *

In this extravagant and musical performance, Sophie struggles through the world of love, dating and sexuality like an alien among humans. As an autistic person, how do you find the love and intimacy you so crave? And aren't we all a bit of an alien?

In this performance, Sophie hopes to bridge the gap between neurodiverse and neurotypical people. Autism is not a disorder, but a different way of thinking, and people on the spectrum also love sex and enjoy connecting with another person. Being autistic is not only awkward, it also produces very beautiful things. And struggles in love we all know, right? Autism or not.

Credits

  • Tekst en spel: Sophie Willemijntje
  • Regie: Julia Straten
  • Muziek: Bram Scharpach
  • Fotograaf: Anneliese van Buren

Luister voor meer informatie over de makers die op het Delft Fringe Festival 2024 staan naar onze podcast De Roze Hoed en volg ons op Instagram.

Sophie Willemijntje

Tales of the Tinderverse

Fri 31 May 2024 20:00

Op haar 21e krijgt Sophie de diagnose autisme. Dat komt niet zo goed uit, want ze is in de bloei van haar leven en was net van plan de datingmarkt te betreden. Autisme is prima, maar gewoon geen sexy diagnose.

In deze extravagante en muzikale voorstelling worstelt Sophie zich als een alien tussen de mensen door de wereld van liefde, daten en seksualiteit. Hoe vind je als autist de liefde en intimiteit waar je zo naar verlangt? En zijn we niet allemaal een beetje een alien?

In deze voorstelling hoopt Sophie een brug te slaan tussen neurodiverse en neurotypische mensen. Autisme is geen aandoening, maar een andere manier van denken en ook mensen op het spectrum houden van seks en gaan graag de verbinding aan met een ander. Autist zijn is niet alleen onhandig, het levert ook hele mooie dingen op. En gestruggel in de liefde kennen we allemaal toch? Autisme of niet.


*At 21, Sophie is diagnosed with autism. This is not very convenient, as she is in the prime of her life and was just about to enter the dating market. Autism is fine, but just not a sexy diagnosis. *

In this extravagant and musical performance, Sophie struggles through the world of love, dating and sexuality like an alien among humans. As an autistic person, how do you find the love and intimacy you so crave? And aren't we all a bit of an alien?

In this performance, Sophie hopes to bridge the gap between neurodiverse and neurotypical people. Autism is not a disorder, but a different way of thinking, and people on the spectrum also love sex and enjoy connecting with another person. Being autistic is not only awkward, it also produces very beautiful things. And struggles in love we all know, right? Autism or not.

Credits

  • Tekst en spel: Sophie Willemijntje
  • Regie: Julia Straten
  • Muziek: Bram Scharpach
  • Fotograaf: Anneliese van Buren

Luister voor meer informatie over de makers die op het Delft Fringe Festival 2024 staan naar onze podcast De Roze Hoed en volg ons op Instagram.

Sophie Willemijntje

Tales of the Tinderverse

Fri 31 May 2024 22:00

Op haar 21e krijgt Sophie de diagnose autisme. Dat komt niet zo goed uit, want ze is in de bloei van haar leven en was net van plan de datingmarkt te betreden. Autisme is prima, maar gewoon geen sexy diagnose.

In deze extravagante en muzikale voorstelling worstelt Sophie zich als een alien tussen de mensen door de wereld van liefde, daten en seksualiteit. Hoe vind je als autist de liefde en intimiteit waar je zo naar verlangt? En zijn we niet allemaal een beetje een alien?

In deze voorstelling hoopt Sophie een brug te slaan tussen neurodiverse en neurotypische mensen. Autisme is geen aandoening, maar een andere manier van denken en ook mensen op het spectrum houden van seks en gaan graag de verbinding aan met een ander. Autist zijn is niet alleen onhandig, het levert ook hele mooie dingen op. En gestruggel in de liefde kennen we allemaal toch? Autisme of niet.


*At 21, Sophie is diagnosed with autism. This is not very convenient, as she is in the prime of her life and was just about to enter the dating market. Autism is fine, but just not a sexy diagnosis. *

In this extravagant and musical performance, Sophie struggles through the world of love, dating and sexuality like an alien among humans. As an autistic person, how do you find the love and intimacy you so crave? And aren't we all a bit of an alien?

In this performance, Sophie hopes to bridge the gap between neurodiverse and neurotypical people. Autism is not a disorder, but a different way of thinking, and people on the spectrum also love sex and enjoy connecting with another person. Being autistic is not only awkward, it also produces very beautiful things. And struggles in love we all know, right? Autism or not.

Credits

  • Tekst en spel: Sophie Willemijntje
  • Regie: Julia Straten
  • Muziek: Bram Scharpach
  • Fotograaf: Anneliese van Buren

Luister voor meer informatie over de makers die op het Delft Fringe Festival 2024 staan naar onze podcast De Roze Hoed en volg ons op Instagram.

13:00

Daniëlle Deddens

NORA - een POPconcert

Sat 01 June 2024 13:00

145 jaar geleden trok Nora de deur voorgoed achter zich dicht. Vanavond trapt ze ‘m weer keihard in. Het klassieke personage Nora (1879) uit ‘Een Poppenhuis’ reclaimt in 2024 the narrative in haar theatrale, eigentijdse en feministische popconcert.

Wat als het personage Nora uit 1879 in 2024 een popconcert geeft? Het levert een feministisch popconcert op, over het losbreken uit het Poppenhuiscomplex en het op zoek gaan naar je eigen stem. “Mijn pop is zo groot gegroeid dat ze alle ruimte heeft ingenomen. En nu is er geen ruimte meer voor de vrouw in mij. Dus mijn vrouw vertrekt, en ik blijf alleen achter met mijn pop.”

Met Henrik Ibsen en Kurt Weill als inspiratiebron bezingt Nora haar verhaal en herschrijft ze twee mannelijke bronnen naar een vrouwelijk perspectief. Het repertoire gaat van zachte pop tot een clubhit waar je op wilt dansen. Nora is voor Daniëlle Deddens een alterego. Via Nora kan ze haar eigen verhaal vertellen.

145 years ago, Nora pulled the door shut behind her for good. Tonight, she kicks it down hard again. The classic character Nora (1879) from "A Doll's House" reclaims the narrative in her theatrical, contemporary and feminist pop concert in 2024.

What if the 1879 character Nora gives a pop concert in 2024? It produces a feminist pop concert, about breaking free from the Dollhouse Complex and searching for your own voice. "My doll has grown so big that it has taken up all the space. And now there is no more room for the woman in me. So my wife leaves, and I am left alone with my doll."

Using Henrik Ibsen and Kurt Weill as inspiration, Nora sings her story and rewrites two male sources to a female perspective. The repertoire ranges from soft pop to a club hit that makes you want to dance to it. Nora is an alter-ego for Daniëlle Deddens. Through Nora, she can tell her own story.

Credits

  • Speler, concept, tekst, lyrics, zakelijk en productie: Danielle Deddens
  • Comonist, lyrics, producer: Wijnand Gomes
  • Artistiek advies, eindregie: Loulou Hameleers
  • Coproducent: Karavaan en Makershuis
  • Fotograaf: Peggy de Haan
  • Advies bij conceptontwikkeling: Timo Tembuyser

Luister voor meer informatie over de makers die op het Delft Fringe Festival 2024 staan naar onze podcast De Roze Hoed en volg ons op Instagram.

Daniëlle Deddens

NORA - een POPconcert

Sat 01 June 2024 15:00

145 jaar geleden trok Nora de deur voorgoed achter zich dicht. Vanavond trapt ze ‘m weer keihard in. Het klassieke personage Nora (1879) uit ‘Een Poppenhuis’ reclaimt in 2024 the narrative in haar theatrale, eigentijdse en feministische popconcert.

Wat als het personage Nora uit 1879 in 2024 een popconcert geeft? Het levert een feministisch popconcert op, over het losbreken uit het Poppenhuiscomplex en het op zoek gaan naar je eigen stem. “Mijn pop is zo groot gegroeid dat ze alle ruimte heeft ingenomen. En nu is er geen ruimte meer voor de vrouw in mij. Dus mijn vrouw vertrekt, en ik blijf alleen achter met mijn pop.”

Met Henrik Ibsen en Kurt Weill als inspiratiebron bezingt Nora haar verhaal en herschrijft ze twee mannelijke bronnen naar een vrouwelijk perspectief. Het repertoire gaat van zachte pop tot een clubhit waar je op wilt dansen. Nora is voor Daniëlle Deddens een alterego. Via Nora kan ze haar eigen verhaal vertellen.

145 years ago, Nora pulled the door shut behind her for good. Tonight, she kicks it down hard again. The classic character Nora (1879) from "A Doll's House" reclaims the narrative in her theatrical, contemporary and feminist pop concert in 2024.

What if the 1879 character Nora gives a pop concert in 2024? It produces a feminist pop concert, about breaking free from the Dollhouse Complex and searching for your own voice. "My doll has grown so big that it has taken up all the space. And now there is no more room for the woman in me. So my wife leaves, and I am left alone with my doll."

Using Henrik Ibsen and Kurt Weill as inspiration, Nora sings her story and rewrites two male sources to a female perspective. The repertoire ranges from soft pop to a club hit that makes you want to dance to it. Nora is an alter-ego for Daniëlle Deddens. Through Nora, she can tell her own story.

Credits

  • Speler, concept, tekst, lyrics, zakelijk en productie: Danielle Deddens
  • Comonist, lyrics, producer: Wijnand Gomes
  • Artistiek advies, eindregie: Loulou Hameleers
  • Coproducent: Karavaan en Makershuis
  • Fotograaf: Peggy de Haan
  • Advies bij conceptontwikkeling: Timo Tembuyser

Luister voor meer informatie over de makers die op het Delft Fringe Festival 2024 staan naar onze podcast De Roze Hoed en volg ons op Instagram.

Sophie Willemijntje

Tales of the Tinderverse

Sat 01 June 2024 19:00

Op haar 21e krijgt Sophie de diagnose autisme. Dat komt niet zo goed uit, want ze is in de bloei van haar leven en was net van plan de datingmarkt te betreden. Autisme is prima, maar gewoon geen sexy diagnose.

In deze extravagante en muzikale voorstelling worstelt Sophie zich als een alien tussen de mensen door de wereld van liefde, daten en seksualiteit. Hoe vind je als autist de liefde en intimiteit waar je zo naar verlangt? En zijn we niet allemaal een beetje een alien?

In deze voorstelling hoopt Sophie een brug te slaan tussen neurodiverse en neurotypische mensen. Autisme is geen aandoening, maar een andere manier van denken en ook mensen op het spectrum houden van seks en gaan graag de verbinding aan met een ander. Autist zijn is niet alleen onhandig, het levert ook hele mooie dingen op. En gestruggel in de liefde kennen we allemaal toch? Autisme of niet.


*At 21, Sophie is diagnosed with autism. This is not very convenient, as she is in the prime of her life and was just about to enter the dating market. Autism is fine, but just not a sexy diagnosis. *

In this extravagant and musical performance, Sophie struggles through the world of love, dating and sexuality like an alien among humans. As an autistic person, how do you find the love and intimacy you so crave? And aren't we all a bit of an alien?

In this performance, Sophie hopes to bridge the gap between neurodiverse and neurotypical people. Autism is not a disorder, but a different way of thinking, and people on the spectrum also love sex and enjoy connecting with another person. Being autistic is not only awkward, it also produces very beautiful things. And struggles in love we all know, right? Autism or not.

Credits

  • Tekst en spel: Sophie Willemijntje
  • Regie: Julia Straten
  • Muziek: Bram Scharpach
  • Fotograaf: Anneliese van Buren

Luister voor meer informatie over de makers die op het Delft Fringe Festival 2024 staan naar onze podcast De Roze Hoed en volg ons op Instagram.

20:00

Daniëlle Deddens

NORA - een POPconcert

Sat 01 June 2024 20:00

145 jaar geleden trok Nora de deur voorgoed achter zich dicht. Vanavond trapt ze ‘m weer keihard in. Het klassieke personage Nora (1879) uit ‘Een Poppenhuis’ reclaimt in 2024 the narrative in haar theatrale, eigentijdse en feministische popconcert.

Wat als het personage Nora uit 1879 in 2024 een popconcert geeft? Het levert een feministisch popconcert op, over het losbreken uit het Poppenhuiscomplex en het op zoek gaan naar je eigen stem. “Mijn pop is zo groot gegroeid dat ze alle ruimte heeft ingenomen. En nu is er geen ruimte meer voor de vrouw in mij. Dus mijn vrouw vertrekt, en ik blijf alleen achter met mijn pop.”

Met Henrik Ibsen en Kurt Weill als inspiratiebron bezingt Nora haar verhaal en herschrijft ze twee mannelijke bronnen naar een vrouwelijk perspectief. Het repertoire gaat van zachte pop tot een clubhit waar je op wilt dansen. Nora is voor Daniëlle Deddens een alterego. Via Nora kan ze haar eigen verhaal vertellen.

145 years ago, Nora pulled the door shut behind her for good. Tonight, she kicks it down hard again. The classic character Nora (1879) from "A Doll's House" reclaims the narrative in her theatrical, contemporary and feminist pop concert in 2024.

What if the 1879 character Nora gives a pop concert in 2024? It produces a feminist pop concert, about breaking free from the Dollhouse Complex and searching for your own voice. "My doll has grown so big that it has taken up all the space. And now there is no more room for the woman in me. So my wife leaves, and I am left alone with my doll."

Using Henrik Ibsen and Kurt Weill as inspiration, Nora sings her story and rewrites two male sources to a female perspective. The repertoire ranges from soft pop to a club hit that makes you want to dance to it. Nora is an alter-ego for Daniëlle Deddens. Through Nora, she can tell her own story.

Credits

  • Speler, concept, tekst, lyrics, zakelijk en productie: Danielle Deddens
  • Comonist, lyrics, producer: Wijnand Gomes
  • Artistiek advies, eindregie: Loulou Hameleers
  • Coproducent: Karavaan en Makershuis
  • Fotograaf: Peggy de Haan
  • Advies bij conceptontwikkeling: Timo Tembuyser

Luister voor meer informatie over de makers die op het Delft Fringe Festival 2024 staan naar onze podcast De Roze Hoed en volg ons op Instagram.

Sophie Willemijntje

Tales of the Tinderverse

Sat 01 June 2024 21:00

Op haar 21e krijgt Sophie de diagnose autisme. Dat komt niet zo goed uit, want ze is in de bloei van haar leven en was net van plan de datingmarkt te betreden. Autisme is prima, maar gewoon geen sexy diagnose.

In deze extravagante en muzikale voorstelling worstelt Sophie zich als een alien tussen de mensen door de wereld van liefde, daten en seksualiteit. Hoe vind je als autist de liefde en intimiteit waar je zo naar verlangt? En zijn we niet allemaal een beetje een alien?

In deze voorstelling hoopt Sophie een brug te slaan tussen neurodiverse en neurotypische mensen. Autisme is geen aandoening, maar een andere manier van denken en ook mensen op het spectrum houden van seks en gaan graag de verbinding aan met een ander. Autist zijn is niet alleen onhandig, het levert ook hele mooie dingen op. En gestruggel in de liefde kennen we allemaal toch? Autisme of niet.


At 21, Sophie is diagnosed with autism. This is not very convenient, as she is in the prime of her life and was just about to enter the dating market. Autism is fine, but just not a sexy diagnosis.

In this extravagant and musical performance, Sophie struggles through the world of love, dating and sexuality like an alien among humans. As an autistic person, how do you find the love and intimacy you so crave? And aren't we all a bit of an alien?

In this performance, Sophie hopes to bridge the gap between neurodiverse and neurotypical people. Autism is not a disorder, but a different way of thinking, and people on the spectrum also love sex and enjoy connecting with another person. Being autistic is not only awkward, it also produces very beautiful things. And struggles in love we all know, right? Autism or not.

Credits

  • Tekst en spel: Sophie Willemijntje
  • Regie: Julia Straten
  • Muziek: Bram Scharpach
  • Fotograaf: Anneliese van Buren

Luister voor meer informatie over de makers die op het Delft Fringe Festival 2024 staan naar onze podcast De Roze Hoed en volg ons op Instagram.

Daniëlle Deddens

NORA - een POPconcert

Sat 01 June 2024 22:00

145 jaar geleden trok Nora de deur voorgoed achter zich dicht. Vanavond trapt ze ‘m weer keihard in. Het klassieke personage Nora (1879) uit ‘Een Poppenhuis’ reclaimt in 2024 the narrative in haar theatrale, eigentijdse en feministische popconcert.

Wat als het personage Nora uit 1879 in 2024 een popconcert geeft? Het levert een feministisch popconcert op, over het losbreken uit het Poppenhuiscomplex en het op zoek gaan naar je eigen stem. “Mijn pop is zo groot gegroeid dat ze alle ruimte heeft ingenomen. En nu is er geen ruimte meer voor de vrouw in mij. Dus mijn vrouw vertrekt, en ik blijf alleen achter met mijn pop.”

Met Henrik Ibsen en Kurt Weill als inspiratiebron bezingt Nora haar verhaal en herschrijft ze twee mannelijke bronnen naar een vrouwelijk perspectief. Het repertoire gaat van zachte pop tot een clubhit waar je op wilt dansen. Nora is voor Daniëlle Deddens een alterego. Via Nora kan ze haar eigen verhaal vertellen.

145 years ago, Nora pulled the door shut behind her for good. Tonight, she kicks it down hard again. The classic character Nora (1879) from "A Doll's House" reclaims the narrative in her theatrical, contemporary and feminist pop concert in 2024.

What if the 1879 character Nora gives a pop concert in 2024? It produces a feminist pop concert, about breaking free from the Dollhouse Complex and searching for your own voice. "My doll has grown so big that it has taken up all the space. And now there is no more room for the woman in me. So my wife leaves, and I am left alone with my doll."

Using Henrik Ibsen and Kurt Weill as inspiration, Nora sings her story and rewrites two male sources to a female perspective. The repertoire ranges from soft pop to a club hit that makes you want to dance to it. Nora is an alter-ego for Daniëlle Deddens. Through Nora, she can tell her own story.

Credits

  • Speler, concept, tekst, lyrics, zakelijk en productie: Danielle Deddens
  • Comonist, lyrics, producer: Wijnand Gomes
  • Artistiek advies, eindregie: Loulou Hameleers
  • Coproducent: Karavaan en Makershuis
  • Fotograaf: Peggy de Haan
  • Advies bij conceptontwikkeling: Timo Tembuyser

Luister voor meer informatie over de makers die op het Delft Fringe Festival 2024 staan naar onze podcast De Roze Hoed en volg ons op Instagram.

19:00

Daniëlle Deddens

NORA - een POPconcert

Thu 06 June 2024 19:00

145 jaar geleden trok Nora de deur voorgoed achter zich dicht. Vanavond trapt ze ‘m weer keihard in. Het klassieke personage Nora (1879) uit ‘Een Poppenhuis’ reclaimt in 2024 the narrative in haar theatrale, eigentijdse en feministische popconcert.

Wat als het personage Nora uit 1879 in 2024 een popconcert geeft? Het levert een feministisch popconcert op, over het losbreken uit het Poppenhuiscomplex en het op zoek gaan naar je eigen stem. “Mijn pop is zo groot gegroeid dat ze alle ruimte heeft ingenomen. En nu is er geen ruimte meer voor de vrouw in mij. Dus mijn vrouw vertrekt, en ik blijf alleen achter met mijn pop.”

Met Henrik Ibsen en Kurt Weill als inspiratiebron bezingt Nora haar verhaal en herschrijft ze twee mannelijke bronnen naar een vrouwelijk perspectief. Het repertoire gaat van zachte pop tot een clubhit waar je op wilt dansen. Nora is voor Daniëlle Deddens een alterego. Via Nora kan ze haar eigen verhaal vertellen.

145 years ago, Nora pulled the door shut behind her for good. Tonight, she kicks it down hard again. The classic character Nora (1879) from "A Doll's House" reclaims the narrative in her theatrical, contemporary and feminist pop concert in 2024.

What if the 1879 character Nora gives a pop concert in 2024? It produces a feminist pop concert, about breaking free from the Dollhouse Complex and searching for your own voice. "My doll has grown so big that it has taken up all the space. And now there is no more room for the woman in me. So my wife leaves, and I am left alone with my doll."

Using Henrik Ibsen and Kurt Weill as inspiration, Nora sings her story and rewrites two male sources to a female perspective. The repertoire ranges from soft pop to a club hit that makes you want to dance to it. Nora is an alter-ego for Daniëlle Deddens. Through Nora, she can tell her own story.

Credits

  • Speler, concept, tekst, lyrics, zakelijk en productie: Danielle Deddens
  • Comonist, lyrics, producer: Wijnand Gomes
  • Artistiek advies, eindregie: Loulou Hameleers
  • Coproducent: Karavaan en Makershuis
  • Fotograaf: Peggy de Haan
  • Advies bij conceptontwikkeling: Timo Tembuyser

Luister voor meer informatie over de makers die op het Delft Fringe Festival 2024 staan naar onze podcast De Roze Hoed en volg ons op Instagram.

Daniëlle Deddens

NORA - een POPconcert

Thu 06 June 2024 21:00

145 jaar geleden trok Nora de deur voorgoed achter zich dicht. Vanavond trapt ze ‘m weer keihard in. Het klassieke personage Nora (1879) uit ‘Een Poppenhuis’ reclaimt in 2024 the narrative in haar theatrale, eigentijdse en feministische popconcert.

Wat als het personage Nora uit 1879 in 2024 een popconcert geeft? Het levert een feministisch popconcert op, over het losbreken uit het Poppenhuiscomplex en het op zoek gaan naar je eigen stem. “Mijn pop is zo groot gegroeid dat ze alle ruimte heeft ingenomen. En nu is er geen ruimte meer voor de vrouw in mij. Dus mijn vrouw vertrekt, en ik blijf alleen achter met mijn pop.”

Met Henrik Ibsen en Kurt Weill als inspiratiebron bezingt Nora haar verhaal en herschrijft ze twee mannelijke bronnen naar een vrouwelijk perspectief. Het repertoire gaat van zachte pop tot een clubhit waar je op wilt dansen. Nora is voor Daniëlle Deddens een alterego. Via Nora kan ze haar eigen verhaal vertellen.

145 years ago, Nora pulled the door shut behind her for good. Tonight, she kicks it down hard again. The classic character Nora (1879) from "A Doll's House" reclaims the narrative in her theatrical, contemporary and feminist pop concert in 2024.

What if the 1879 character Nora gives a pop concert in 2024? It produces a feminist pop concert, about breaking free from the Dollhouse Complex and searching for your own voice. "My doll has grown so big that it has taken up all the space. And now there is no more room for the woman in me. So my wife leaves, and I am left alone with my doll."

Using Henrik Ibsen and Kurt Weill as inspiration, Nora sings her story and rewrites two male sources to a female perspective. The repertoire ranges from soft pop to a club hit that makes you want to dance to it. Nora is an alter-ego for Daniëlle Deddens. Through Nora, she can tell her own story.

Credits

  • Speler, concept, tekst, lyrics, zakelijk en productie: Danielle Deddens
  • Comonist, lyrics, producer: Wijnand Gomes
  • Artistiek advies, eindregie: Loulou Hameleers
  • Coproducent: Karavaan en Makershuis
  • Fotograaf: Peggy de Haan
  • Advies bij conceptontwikkeling: Timo Tembuyser

Luister voor meer informatie over de makers die op het Delft Fringe Festival 2024 staan naar onze podcast De Roze Hoed en volg ons op Instagram.

Sophie Willemijntje

Tales of the Tinderverse

Fri 07 June 2024 20:00

Op haar 21e krijgt Sophie de diagnose autisme. Dat komt niet zo goed uit, want ze is in de bloei van haar leven en was net van plan de datingmarkt te betreden. Autisme is prima, maar gewoon geen sexy diagnose.

In deze extravagante en muzikale voorstelling worstelt Sophie zich als een alien tussen de mensen door de wereld van liefde, daten en seksualiteit. Hoe vind je als autist de liefde en intimiteit waar je zo naar verlangt? En zijn we niet allemaal een beetje een alien?

In deze voorstelling hoopt Sophie een brug te slaan tussen neurodiverse en neurotypische mensen. Autisme is geen aandoening, maar een andere manier van denken en ook mensen op het spectrum houden van seks en gaan graag de verbinding aan met een ander. Autist zijn is niet alleen onhandig, het levert ook hele mooie dingen op. En gestruggel in de liefde kennen we allemaal toch? Autisme of niet.


At 21, Sophie is diagnosed with autism. This is not very convenient, as she is in the prime of her life and was just about to enter the dating market. Autism is fine, but just not a sexy diagnosis.

In this extravagant and musical performance, Sophie struggles through the world of love, dating and sexuality like an alien among humans. As an autistic person, how do you find the love and intimacy you so crave? And aren't we all a bit of an alien?

In this performance, Sophie hopes to bridge the gap between neurodiverse and neurotypical people. Autism is not a disorder, but a different way of thinking, and people on the spectrum also love sex and enjoy connecting with another person. Being autistic is not only awkward, it also produces very beautiful things. And struggles in love we all know, right? Autism or not.

Credits

  • Tekst en spel: Sophie Willemijntje
  • Regie: Julia Straten
  • Muziek: Bram Scharpach
  • Fotograaf: Anneliese van Buren

Luister voor meer informatie over de makers die op het Delft Fringe Festival 2024 staan naar onze podcast De Roze Hoed en volg ons op Instagram.

We thank our

Subsidizers and beneficiaries