Eén van de ambities van Delft Fringe Festival voor de komende jaren is het betrekken van inwoners uit alle wijken bij het festival. Van oorsprong zijn we een festival in de binnenstad. Maar we vinden het belangrijk ook de rest van de stad in te trekken, cultuur is er namelijk voor iedereen! Dit doen we op meerdere manieren, waaronder Fringe 4 Kids on Tour:
Online kijken met de hele klas
Afgelopen week hebben de leerlingen van groep 4, 5 en 6 van de MGR Bekkerschool en De Horizon met veel plezier gekeken naar de voorstelling Don Quichot van theatergezelschap Gesneden Koek. Hiermee kregen ze een prachtig voorproefje, want de voorstelling is pas voor iedereen te bekijken tijdens het festival! De voorstelling smaakte zeker naar meer hoorden we terug, en daarom zijn we blij dat we kunnen aankondigen dat illusionist DION, de publiekswinnaar van 2019, in november van dit jaar zal optreden op de twee scholen.
Kijken & Doen!
Tijdens het festival gaan ook de leerlingen (14 - 16 jaar) van de International School Delft (ISD) genieten van een prachtige voorstelling: Postscriptum 223 van Robin Nimanong. Zij bekijken de voorstelling met de hele klas online op school. Daarna volgen ze aansluitend een online workshop live gegeven door de makers en dansers van de voorstelling zelf!
Over de voorstellingen
Benieuwd naar de voorstellingen die de kinderen en scholieren op de scholen kijken? Lees hieronder meer over Don Quichot en Postscriptum 223:
Don Quichot: Een zwaard en een paard. Meer heeft Don Quichot niet nodig om barbaarse buitengewone brute avonturen te beleven. Samen met zijn schildknaap Sancho strijden ze voor het goede. Maar wat is goed? Wat is slecht? Wat is nep? Wat is echt? ‘Gesneden Koek’ is een kraakelvers (jeugd)theatergezelschap uit Rotterdam. De ene helft is Jonathan Huisman, de andere David Verschoor. Twee theaterbakkers serveren voor u hun debuut: Don Quichot.
Postscriptum 223: Helemaal jezelf zijn vraagt soms net wat extra moed. Kwetsbaarheid en zelfwaardering, met wakker schuddende emoties, komen aan het licht in Postscriptum 223. Taboes rond normatieve verwachtingen en genderidentiteit leven nog steeds sterk in de wereld van vandaag en moeten besproken worden. Choreograaf Robin Nimanong zet de persoonlijke realiteit van de toeschouwer op scherp en faciliteert comfort bij het ongewone. Via de dansers verschijnt een groter bewustzijn door met verschillende perspectieven te streven naar acceptatie.
Koop kaarten voor Postscriptum 223
Lees ook: