Kaartverkoop
Koop nu je tickets!
Festival
27 mei - 8 juni
Atlantis Duo is een uniek harp- en saxofoondue uit Den Haag, bestaande uit de Portugese saxofonist Cláudio Pereira en de Italiaanse harpiste Maria Palma. Samen creëren zij een betoverende mix van muzikale stijlen, waarin ze de kloof overbruggen tussen twee instrumenten uit verschillende tijdperken. Van de elegantie van de barok tot de dromerige texturen van het impressionisme en de gedurfde klanken van de moderne muziek, neemt Atlantis het publiek mee op een reis door tijd en geluid.
Met een repertoire dat eeuwen omspant, brengt Atlantis de verfijnde schoonheid van barokcomposities tot leven, de atmosferische rijkdom van het impressionisme en de gedurfde vibrancy van moderne muziek. Hun uitvoeringen bevatten werken van beroemde componisten zoals J.S. Bach, Debussy, Bartók en Villa-Lobos, evenals originele arrangementen van het duo zelf. Atlantis Duo creëert een nieuwe visie op bekende werken en breidt de mogelijkheden van hun instrumenten uit.
Wat Atlantis echt bijzonder maakt, is hun vermogen om het publiek mee te nemen op een reis door tijd en geluid, gekarakteriseerd door technische briljantheid, emotionele diepgang en een unieke synergie tussen harp en saxofoon.
Biografie
Atlantis Duo is een samenwerking tussen de Portugese saxofonist Cláudio Pereira en de Italiaanse harpiste Maria Palma, beide gevestigd in Den Haag. Hun innovatieve samenwerkingen onderzoeken de harmonieuze contrasten tussen twee instrumenten uit verschillende tijdperken.
Cláudio Pereira heeft een sterke achtergrond in de klassieke muziek en is gepassioneerd door het uitbreiden van de grenzen van het saxofoonspel. Maria Palma, eveneens een veelzijdige artiest, heeft haar techniek en expressie op de harp verfijnd en combineert dit met een diepe liefde voor zowel traditionele als moderne muziek.
Samen vormen ze Atlantis Duo, dat bekend staat om zijn unieke benadering van de harp-saxofooncombinatie. Hun werk is een eerbetoon aan de rijke muzikale tradities van de Barok en het Impressionisme, met een gedurfde verkenning van de hedendaagse muziek. Atlantis Duo is een levende viering van culturele diversiteit en artistieke verkenning, waarin hun verschillende achtergronden en invloeden samenkomen in hun boeiende uitvoeringen.
Credits
* Harp: Maria Palma
* Saxofoon: Cláudio Pereira
* Repertoire: J.S. Bach, Debussy, Bartók, Villa-Lobos en originele arrangementen door het duo
In De Lucht en Ik doen schrijver Femke Lucia en muzikant Marta Gonzalez een poging om je mee te nemen in de magische realiteit van het geadopteerd zijn. Want hoe schrijf je een verhaal waarin er voor jezelf ook nog veel onduidelijk is?
Als er ergens, midden in Colombia, een baby wordt geboren, maar er is niemand die dat kan navertellen, is die baby dan wel écht geboren?
In De Lucht en Ik doen Femke Lucia en Marta Gonzalez een poging om je mee te nemen in deze magische realiteit. Dan verzin je een personage, die fictieve anekdotes vertelt en fictieve ontmoetingen heeft met fictieve biologische moeders. Want als je zelf niet alle details weet, kun je die jezelf net zo goed toe-eigenen, toch?
In De Lucht en Ik vieren we latinidad en onze families, waarin we meer delen dan bloed. Ook staan we stil bij de meest bijzondere vanzelfsprekendheid van ons bestaan: onze geboorte.
**PAS OP! **Deze voorstelling bevat een portie magie, prachtige cellomuziek en een lach en een traan.
Biografie
Femke Lucia is geboren in Bogotá, Colombia, en woont in Rotterdam. Als toneelschrijver is ze bezig om, door middel van haar ambacht, een andere vorm te geven aan persoonlijke verhalen en verbindt ze haar totaal verschillende werelden tot een nieuwe magische realiteit. Femke Lucia is schrijver, maar speelt zo nu en dan ook haar eigen werk. Zij schrijft graag verhalen over zoekende personages, die veel lichamelijkheid kennen en veel ruimte bieden aan een vrouwelijk bi-cultureel perspectief.
Marta Gonzalez is geboren in Jaén, Spanje, en woont in Rotterdam. Met haar (elektrische) cello speelt zij prachtige melodieën in verschillende stijlen met verschillende groepen. Daarnaast geeft zij les en zet ze zich actief in voor het faciliteren van flamenco-muziek in Nederland. Alle muziek in de voorstelling heeft zij zelf gemaakt.
Beiden zien een meerwaarde in het samenwerken en het verbinden van verschillende disciplines. Meer is altijd meer. Binnen een individualistische samenleving is het belangrijk om de ander te blijven ontmoeten. De Spaanse taal verbindt Femke Lucia en Marta met elkaar, zo ook in De Lucht en Ik.
Credits
* Geschreven door: Femke Lucia
* Muziek: Marta Gonzalez
* Regie en concept: Femke Lucia & Marta Gonzalez
* Cellomuziek: Marta Gonzalez
Mede mogelijk gemaakt door Theater Zuidplein (Lab-Z), Rosetta Drenth, Liz Laarman en Don Duyns.
Atlantis Duo is een uniek harp- en saxofoondue uit Den Haag, bestaande uit de Portugese saxofonist Cláudio Pereira en de Italiaanse harpiste Maria Palma. Samen creëren zij een betoverende mix van muzikale stijlen, waarin ze de kloof overbruggen tussen twee instrumenten uit verschillende tijdperken. Van de elegantie van de barok tot de dromerige texturen van het impressionisme en de gedurfde klanken van de moderne muziek, neemt Atlantis het publiek mee op een reis door tijd en geluid.
Met een repertoire dat eeuwen omspant, brengt Atlantis de verfijnde schoonheid van barokcomposities tot leven, de atmosferische rijkdom van het impressionisme en de gedurfde vibrancy van moderne muziek. Hun uitvoeringen bevatten werken van beroemde componisten zoals J.S. Bach, Debussy, Bartók en Villa-Lobos, evenals originele arrangementen van het duo zelf. Atlantis Duo creëert een nieuwe visie op bekende werken en breidt de mogelijkheden van hun instrumenten uit.
Wat Atlantis echt bijzonder maakt, is hun vermogen om het publiek mee te nemen op een reis door tijd en geluid, gekarakteriseerd door technische briljantheid, emotionele diepgang en een unieke synergie tussen harp en saxofoon.
Biografie
Atlantis Duo is een samenwerking tussen de Portugese saxofonist Cláudio Pereira en de Italiaanse harpiste Maria Palma, beide gevestigd in Den Haag. Hun innovatieve samenwerkingen onderzoeken de harmonieuze contrasten tussen twee instrumenten uit verschillende tijdperken.
Cláudio Pereira heeft een sterke achtergrond in de klassieke muziek en is gepassioneerd door het uitbreiden van de grenzen van het saxofoonspel. Maria Palma, eveneens een veelzijdige artiest, heeft haar techniek en expressie op de harp verfijnd en combineert dit met een diepe liefde voor zowel traditionele als moderne muziek.
Samen vormen ze Atlantis Duo, dat bekend staat om zijn unieke benadering van de harp-saxofooncombinatie. Hun werk is een eerbetoon aan de rijke muzikale tradities van de Barok en het Impressionisme, met een gedurfde verkenning van de hedendaagse muziek. Atlantis Duo is een levende viering van culturele diversiteit en artistieke verkenning, waarin hun verschillende achtergronden en invloeden samenkomen in hun boeiende uitvoeringen.
Credits
* Harp: Maria Palma
* Saxofoon: Cláudio Pereira
* Repertoire: J.S. Bach, Debussy, Bartók, Villa-Lobos en originele arrangementen door het duo
In De Lucht en Ik doen schrijver Femke Lucia en muzikant Marta Gonzalez een poging om je mee te nemen in de magische realiteit van het geadopteerd zijn. Want hoe schrijf je een verhaal waarin er voor jezelf ook nog veel onduidelijk is?
Als er ergens, midden in Colombia, een baby wordt geboren, maar er is niemand die dat kan navertellen, is die baby dan wel écht geboren?
In De Lucht en Ik doen Femke Lucia en Marta Gonzalez een poging om je mee te nemen in deze magische realiteit. Dan verzin je een personage, die fictieve anekdotes vertelt en fictieve ontmoetingen heeft met fictieve biologische moeders. Want als je zelf niet alle details weet, kun je die jezelf net zo goed toe-eigenen, toch?
In De Lucht en Ik vieren we latinidad en onze families, waarin we meer delen dan bloed. Ook staan we stil bij de meest bijzondere vanzelfsprekendheid van ons bestaan: onze geboorte.
**PAS OP! **Deze voorstelling bevat een portie magie, prachtige cellomuziek en een lach en een traan.
Biografie
Femke Lucia is geboren in Bogotá, Colombia, en woont in Rotterdam. Als toneelschrijver is ze bezig om, door middel van haar ambacht, een andere vorm te geven aan persoonlijke verhalen en verbindt ze haar totaal verschillende werelden tot een nieuwe magische realiteit. Femke Lucia is schrijver, maar speelt zo nu en dan ook haar eigen werk. Zij schrijft graag verhalen over zoekende personages, die veel lichamelijkheid kennen en veel ruimte bieden aan een vrouwelijk bi-cultureel perspectief.
Marta Gonzalez is geboren in Jaén, Spanje, en woont in Rotterdam. Met haar (elektrische) cello speelt zij prachtige melodieën in verschillende stijlen met verschillende groepen. Daarnaast geeft zij les en zet ze zich actief in voor het faciliteren van flamenco-muziek in Nederland. Alle muziek in de voorstelling heeft zij zelf gemaakt.
Beiden zien een meerwaarde in het samenwerken en het verbinden van verschillende disciplines. Meer is altijd meer. Binnen een individualistische samenleving is het belangrijk om de ander te blijven ontmoeten. De Spaanse taal verbindt Femke Lucia en Marta met elkaar, zo ook in De Lucht en Ik.
Credits
* Geschreven door: Femke Lucia
* Muziek: Marta Gonzalez
* Regie en concept: Femke Lucia & Marta Gonzalez
* Cellomuziek: Marta Gonzalez
Mede mogelijk gemaakt door Theater Zuidplein (Lab-Z), Rosetta Drenth, Liz Laarman en Don Duyns.
In BRIEF ordenen Thirze en Rosalie (Die Andere Twee) hun binnenwereld voor de lezer – of in dit geval luisteraar – in brieven op muziek. In een brief kun je je woorden zorgvuldig kiezen, zodat niemand verkeerd begrepen wordt. Die Andere Twee zijn jaloers op mensen die goed kunnen bluffen, die hun woorden niet zo zorgvuldig kiezen en desondanks tóch hun zin krijgen. In deze kleinkunstvoorstelling werken ze al hun frustraties, gedachten en gepieker uit in brieven. Want in een brief mag je zo lang nadenken als je wilt, en als je iets verkeerd zegt, zie je toch niet hoe het aankomt. Met speelse en talige liedjes zingen ze brieven vol twijfel.
Van liefdesbrieven die je nooit zou durven sturen tot brieven vol opgekropte woede die je evenmin zou durven versturen. Van zorgvuldig uitgewerkte verhalen tot slordige kladjes met doorhalingen. Van meerstemmige opsommingen tot persoonlijke ontboezemingen. Ze worden begeleid door Bram Scharpach aan de piano.
Biografie
Die Andere Twee bestaat uit Thirze Rebergen (23) en Rosalie Custers (22), een cabaretduo dat elkaar in 2020 leerde kennen op de Koningstheateracademie in Den Bosch, waar ze al in het eerste jaar begonnen samen te werken. Ze maken meerstemmige kleinkunstvoorstellingen die vaak draaien om twijfel en sociaal ongemak.
Thirze Rebergen houdt van theater waarin de underdog centraal staat. In haar afstudeervoorstelling Het lek (2024) onderzocht ze hoe je bang kunt zijn, maar toch niet laf. Haar werk combineert haar liefde voor gepieker met lichte en brutale liedjes en speelse scènes. Naast het podium schrijft Thirze onder andere liedteksten voor groep-8-musicals en opera’s en werkt als docent/regisseur voor middelbare schoolvoorstellingen.
Rosalie Custers groeide op in een creatieve familie en vond haar weg naar het podium via muziek- en theaterlessen, musicals en jeugdtheater. Haar liefde voor humor en het maken van verhalen bracht haar naar de Koningstheateracademie, waar ze haar eigen stijl verder ontwikkelde. Na haar afstuderen verhuisde ze terug naar Antwerpen om verder te maken, spelen, zingen en theater- en muzieklessen te geven.
Bram Scharpach, vierdejaars student aan de Koningstheateracademie, is de pianist en liedjesschrijver van het duo. Hij schrijft het liefst liedjes over onderwerpen die je het liefst niet bespreekt, zoals karton, liefde en evolutie. Samen met Thirze schreef hij een groep-8-musical over klimaatverandering. In 2024 richtte hij Liedjes uit de La op, een podium voor kleinkunstenaars om hun werk ten gehore te brengen.
Credits
* Geschreven en uitgevoerd door Thirze Rebergen en Rosalie Custers
* Pianobegeleiding: Bram Scharpach
* Concept en regie: Die Andere Twee
* Muziek: Thirze Rebergen, Rosalie Custers en Bram Scharpach
In BRIEF ordenen Thirze en Rosalie (Die Andere Twee) hun binnenwereld voor de lezer – of in dit geval luisteraar – in brieven op muziek. In een brief kun je je woorden zorgvuldig kiezen, zodat niemand verkeerd begrepen wordt. Die Andere Twee zijn jaloers op mensen die goed kunnen bluffen, die hun woorden niet zo zorgvuldig kiezen en desondanks tóch hun zin krijgen. In deze kleinkunstvoorstelling werken ze al hun frustraties, gedachten en gepieker uit in brieven. Want in een brief mag je zo lang nadenken als je wilt, en als je iets verkeerd zegt, zie je toch niet hoe het aankomt. Met speelse en talige liedjes zingen ze brieven vol twijfel.
Van liefdesbrieven die je nooit zou durven sturen tot brieven vol opgekropte woede die je evenmin zou durven versturen. Van zorgvuldig uitgewerkte verhalen tot slordige kladjes met doorhalingen. Van meerstemmige opsommingen tot persoonlijke ontboezemingen. Ze worden begeleid door Bram Scharpach aan de piano.
Biografie
Die Andere Twee bestaat uit Thirze Rebergen (23) en Rosalie Custers (22), een cabaretduo dat elkaar in 2020 leerde kennen op de Koningstheateracademie in Den Bosch, waar ze al in het eerste jaar begonnen samen te werken. Ze maken meerstemmige kleinkunstvoorstellingen die vaak draaien om twijfel en sociaal ongemak.
Thirze Rebergen houdt van theater waarin de underdog centraal staat. In haar afstudeervoorstelling Het lek (2024) onderzocht ze hoe je bang kunt zijn, maar toch niet laf. Haar werk combineert haar liefde voor gepieker met lichte en brutale liedjes en speelse scènes. Naast het podium schrijft Thirze onder andere liedteksten voor groep-8-musicals en opera’s en werkt als docent/regisseur voor middelbare schoolvoorstellingen.
Rosalie Custers groeide op in een creatieve familie en vond haar weg naar het podium via muziek- en theaterlessen, musicals en jeugdtheater. Haar liefde voor humor en het maken van verhalen bracht haar naar de Koningstheateracademie, waar ze haar eigen stijl verder ontwikkelde. Na haar afstuderen verhuisde ze terug naar Antwerpen om verder te maken, spelen, zingen en theater- en muzieklessen te geven.
Bram Scharpach, vierdejaars student aan de Koningstheateracademie, is de pianist en liedjesschrijver van het duo. Hij schrijft het liefst liedjes over onderwerpen die je het liefst niet bespreekt, zoals karton, liefde en evolutie. Samen met Thirze schreef hij een groep-8-musical over klimaatverandering. In 2024 richtte hij Liedjes uit de La op, een podium voor kleinkunstenaars om hun werk ten gehore te brengen.
Credits
* Geschreven en uitgevoerd door Thirze Rebergen en Rosalie Custers
* Pianobegeleiding: Bram Scharpach
* Concept en regie: Die Andere Twee
* Muziek: Thirze Rebergen, Rosalie Custers en Bram Scharpach
In *door mijn ogen *wordt de problematiek van de opsluiting van jongeren onder de loep genomen. Jaarlijks belanden honderdduizenden jongeren in jeugdzorginstellingen en detentie, terwijl de samenleving dit als de 'beste oplossing' beschouwt. Maar wat als de gangbare methoden en testen niet de juiste antwoorden geven? Wat als ze de schade in plaats van de oplossing vergroten?
In deze voorstelling duik je achter de gesloten muren van instellingen, waar jongeren niet slechts een dossiernummer zijn, maar mensen met een verhaal. Wat gebeurt er wanneer je buiten de gevestigde systemen durft te kijken en echt probeert te begrijpen? "Door mijn ogen" biedt een blik op de persoonlijke verhalen van jongeren, waarvan velen onzichtbaar blijven voor de samenleving, en roept de vraag op of de huidige benadering wel de juiste is.
In *door mijn ogen *wordt de problematiek van de opsluiting van jongeren onder de loep genomen. Jaarlijks belanden honderdduizenden jongeren in jeugdzorginstellingen en detentie, terwijl de samenleving dit als de 'beste oplossing' beschouwt. Maar wat als de gangbare methoden en testen niet de juiste antwoorden geven? Wat als ze de schade in plaats van de oplossing vergroten?
In deze voorstelling duik je achter de gesloten muren van instellingen, waar jongeren niet slechts een dossiernummer zijn, maar mensen met een verhaal. Wat gebeurt er wanneer je buiten de gevestigde systemen durft te kijken en echt probeert te begrijpen? "Door mijn ogen" biedt een blik op de persoonlijke verhalen van jongeren, waarvan velen onzichtbaar blijven voor de samenleving, en roept de vraag op of de huidige benadering wel de juiste is.