Kaartverkoop
Koop nu je tickets!
Festival
27 mei - 8 juni
Jij bent onvervangbaar. Toch kiezen steeds meer mensen voor het eindige leven, terwijl de tijd van sterven definitief achter ons ligt. Wij nodigen je uit om de grenzen van je eigen bestaan te verleggen en een nieuwe relatie aan te gaan met het eeuwige. Kies voor een leven zonder limiet.
In TIJD ZAT gaat Dystopia op zoek naar zingeving in een wereld waarin de dood niet langer vanzelfsprekend is. De laatste jaren heeft de wetenschap zich opnieuw vastgebeten in dit fenomeen, en nieuwe technologieën zoals het internet en kunstmatige intelligentie openen deuren op het gebied van (digitale) levensverlenging. Het zou zomaar kunnen dat mensen in de nabije toekomst voor altijd voortleven.
Biografie
Dystopia is een collectief bestaande uit theatermakers Fleur Mennega en Mathijs Demper en productieleider Myrthe Ligtenberg. Hun werk is een mix van ‘soft’ sciencefiction-theater en interactief zapcabaret. Dystopia maakt voorstellingen over het thema dystopie: een akelige samenleving of angstaanjagend toekomstbeeld. Deze doemscenario’s hebben grote gevolgen voor de mensheid, terwijl diezelfde mens deze vaak zelf veroorzaakt. In onze huidige wereld, waarin technologie en wereldproblematiek zich in razendsnel tempo ontwikkelen, is de dystopie niet ver te zoeken.
Credits
* Makers en spelers: Mathijs Demper en Fleur Mennega
* Productieleider: Myrthe Ligtenberg
* Kostuum-/decorontwerper: Tess Elschot
* Muzikant - Thijn Meijer
* Eindregisseur: August de Leeuw
In De Lucht en Ik doen schrijver Femke Lucia en muzikant Marta Gonzalez een poging om je mee te nemen in de magische realiteit van het geadopteerd zijn. Want hoe schrijf je een verhaal waarin er voor jezelf ook nog veel onduidelijk is?
Als er ergens, midden in Colombia, een baby wordt geboren, maar er is niemand die dat kan navertellen, is die baby dan wel écht geboren?
In De Lucht en Ik doen Femke Lucia en Marta Gonzalez een poging om je mee te nemen in deze magische realiteit. Dan verzin je een personage, die fictieve anekdotes vertelt en fictieve ontmoetingen heeft met fictieve biologische moeders. Want als je zelf niet alle details weet, kun je die jezelf net zo goed toe-eigenen, toch?
In De Lucht en Ik vieren we latinidad en onze families, waarin we meer delen dan bloed. Ook staan we stil bij de meest bijzondere vanzelfsprekendheid van ons bestaan: onze geboorte.
**PAS OP! **Deze voorstelling bevat een portie magie, prachtige cellomuziek en een lach en een traan.
Biografie
Femke Lucia is geboren in Bogotá, Colombia, en woont in Rotterdam. Als toneelschrijver is ze bezig om, door middel van haar ambacht, een andere vorm te geven aan persoonlijke verhalen en verbindt ze haar totaal verschillende werelden tot een nieuwe magische realiteit. Femke Lucia is schrijver, maar speelt zo nu en dan ook haar eigen werk. Zij schrijft graag verhalen over zoekende personages, die veel lichamelijkheid kennen en veel ruimte bieden aan een vrouwelijk bi-cultureel perspectief.
Marta Gonzalez is geboren in Jaén, Spanje, en woont in Rotterdam. Met haar (elektrische) cello speelt zij prachtige melodieën in verschillende stijlen met verschillende groepen. Daarnaast geeft zij les en zet ze zich actief in voor het faciliteren van flamenco-muziek in Nederland. Alle muziek in de voorstelling heeft zij zelf gemaakt.
Beiden zien een meerwaarde in het samenwerken en het verbinden van verschillende disciplines. Meer is altijd meer. Binnen een individualistische samenleving is het belangrijk om de ander te blijven ontmoeten. De Spaanse taal verbindt Femke Lucia en Marta met elkaar, zo ook in De Lucht en Ik.
Credits
* Geschreven door: Femke Lucia
* Muziek: Marta Gonzalez
* Regie en concept: Femke Lucia & Marta Gonzalez
* Cellomuziek: Marta Gonzalez
Mede mogelijk gemaakt door Theater Zuidplein (Lab-Z), Rosetta Drenth, Liz Laarman en Don Duyns.
Jij bent onvervangbaar. Toch kiezen steeds meer mensen voor het eindige leven, terwijl de tijd van sterven definitief achter ons ligt. Wij nodigen je uit om de grenzen van je eigen bestaan te verleggen en een nieuwe relatie aan te gaan met het eeuwige. Kies voor een leven zonder limiet.
In TIJD ZAT gaat Dystopia op zoek naar zingeving in een wereld waarin de dood niet langer vanzelfsprekend is. De laatste jaren heeft de wetenschap zich opnieuw vastgebeten in dit fenomeen, en nieuwe technologieën zoals het internet en kunstmatige intelligentie openen deuren op het gebied van (digitale) levensverlenging. Het zou zomaar kunnen dat mensen in de nabije toekomst voor altijd voortleven.
Biografie
Dystopia is een collectief bestaande uit theatermakers Fleur Mennega en Mathijs Demper en productieleider Myrthe Ligtenberg. Hun werk is een mix van ‘soft’ sciencefiction-theater en interactief zapcabaret. Dystopia maakt voorstellingen over het thema dystopie: een akelige samenleving of angstaanjagend toekomstbeeld. Deze doemscenario’s hebben grote gevolgen voor de mensheid, terwijl diezelfde mens deze vaak zelf veroorzaakt. In onze huidige wereld, waarin technologie en wereldproblematiek zich in razendsnel tempo ontwikkelen, is de dystopie niet ver te zoeken.
Credits
* Makers en spelers: Mathijs Demper en Fleur Mennega
* Productieleider: Myrthe Ligtenberg
* Kostuum-/decorontwerper: Tess Elschot
* Muzikant - Thijn Meijer
* Eindregisseur: August de Leeuw
In De Lucht en Ik doen schrijver Femke Lucia en muzikant Marta Gonzalez een poging om je mee te nemen in de magische realiteit van het geadopteerd zijn. Want hoe schrijf je een verhaal waarin er voor jezelf ook nog veel onduidelijk is?
Als er ergens, midden in Colombia, een baby wordt geboren, maar er is niemand die dat kan navertellen, is die baby dan wel écht geboren?
In De Lucht en Ik doen Femke Lucia en Marta Gonzalez een poging om je mee te nemen in deze magische realiteit. Dan verzin je een personage, die fictieve anekdotes vertelt en fictieve ontmoetingen heeft met fictieve biologische moeders. Want als je zelf niet alle details weet, kun je die jezelf net zo goed toe-eigenen, toch?
In De Lucht en Ik vieren we latinidad en onze families, waarin we meer delen dan bloed. Ook staan we stil bij de meest bijzondere vanzelfsprekendheid van ons bestaan: onze geboorte.
**PAS OP! **Deze voorstelling bevat een portie magie, prachtige cellomuziek en een lach en een traan.
Biografie
Femke Lucia is geboren in Bogotá, Colombia, en woont in Rotterdam. Als toneelschrijver is ze bezig om, door middel van haar ambacht, een andere vorm te geven aan persoonlijke verhalen en verbindt ze haar totaal verschillende werelden tot een nieuwe magische realiteit. Femke Lucia is schrijver, maar speelt zo nu en dan ook haar eigen werk. Zij schrijft graag verhalen over zoekende personages, die veel lichamelijkheid kennen en veel ruimte bieden aan een vrouwelijk bi-cultureel perspectief.
Marta Gonzalez is geboren in Jaén, Spanje, en woont in Rotterdam. Met haar (elektrische) cello speelt zij prachtige melodieën in verschillende stijlen met verschillende groepen. Daarnaast geeft zij les en zet ze zich actief in voor het faciliteren van flamenco-muziek in Nederland. Alle muziek in de voorstelling heeft zij zelf gemaakt.
Beiden zien een meerwaarde in het samenwerken en het verbinden van verschillende disciplines. Meer is altijd meer. Binnen een individualistische samenleving is het belangrijk om de ander te blijven ontmoeten. De Spaanse taal verbindt Femke Lucia en Marta met elkaar, zo ook in De Lucht en Ik.
Credits
* Geschreven door: Femke Lucia
* Muziek: Marta Gonzalez
* Regie en concept: Femke Lucia & Marta Gonzalez
* Cellomuziek: Marta Gonzalez
Mede mogelijk gemaakt door Theater Zuidplein (Lab-Z), Rosetta Drenth, Liz Laarman en Don Duyns.
*Drag Me Home *is een meeslepende mix van teksttoneel, drag performance en knallende lipsyncs, waarin Sytze Bouma op zoek gaat naar een mysterieuze zolderperformer. Wie was deze voorganger die ooit in zijn ouderlijk huis woonde. En wat deed hij op die oude zolder?
In deze voorstelling neemt Sytze je mee terug naar het einde van de jaren negentig, naar een tijd vóór smartphones en nog vóór zijn ouders het huis in 2004 kochten. Met zelfgeschreven teksten, glimmende outfits en knallende disco-beats voert hij je mee naar die oude zolder. Op zoek naar een thuis. Op zoek naar een idool. Of – uiteindelijk – op zoek naar zichzelf.
*Drag Me Home *ging in première op het Café Theater Festival in Utrecht en won daar de publieksprijs.
Biografie
Sytze Bouma (1996, Amsterdam) studeerde in 2024 af aan de toneelschool in Arnhem. Hij heeft een sterke interesse in queer narratieven en een veelzijdige speelstijl, waarin fysieke performance, spel en zelfgeschreven teksten elkaar versterken. Zijn afstudeerwerk, ONDIER, een fysiek duet met danser Sofia Norman, werd in 2023 gepresenteerd op het Amsterdam Fringe Festival. Sytze volgde zijn stage bij MAAS Theater & Dans in Rotterdam, waar hij ook dit seizoen speelde. Dit seizoen is hij te zien in KASKO's nieuwe interdisciplinaire voorstelling Paradise Circus Island van Hendrik Aerts. Drag Me Home is zijn debuut als zelfstandig theatermaker.
In De Lucht en Ik doen schrijver Femke Lucia en muzikant Marta Gonzalez een poging om je mee te nemen in de magische realiteit van het geadopteerd zijn. Want hoe schrijf je een verhaal waarin er voor jezelf ook nog veel onduidelijk is?
Als er ergens, midden in Colombia, een baby wordt geboren, maar er is niemand die dat kan navertellen, is die baby dan wel écht geboren?
In De Lucht en Ik doen Femke Lucia en Marta Gonzalez een poging om je mee te nemen in deze magische realiteit. Dan verzin je een personage, die fictieve anekdotes vertelt en fictieve ontmoetingen heeft met fictieve biologische moeders. Want als je zelf niet alle details weet, kun je die jezelf net zo goed toe-eigenen, toch?
In De Lucht en Ik vieren we latinidad en onze families, waarin we meer delen dan bloed. Ook staan we stil bij de meest bijzondere vanzelfsprekendheid van ons bestaan: onze geboorte.
**PAS OP! **Deze voorstelling bevat een portie magie, prachtige cellomuziek en een lach en een traan.
Biografie
Femke Lucia is geboren in Bogotá, Colombia, en woont in Rotterdam. Als toneelschrijver is ze bezig om, door middel van haar ambacht, een andere vorm te geven aan persoonlijke verhalen en verbindt ze haar totaal verschillende werelden tot een nieuwe magische realiteit. Femke Lucia is schrijver, maar speelt zo nu en dan ook haar eigen werk. Zij schrijft graag verhalen over zoekende personages, die veel lichamelijkheid kennen en veel ruimte bieden aan een vrouwelijk bi-cultureel perspectief.
Marta Gonzalez is geboren in Jaén, Spanje, en woont in Rotterdam. Met haar (elektrische) cello speelt zij prachtige melodieën in verschillende stijlen met verschillende groepen. Daarnaast geeft zij les en zet ze zich actief in voor het faciliteren van flamenco-muziek in Nederland. Alle muziek in de voorstelling heeft zij zelf gemaakt.
Beiden zien een meerwaarde in het samenwerken en het verbinden van verschillende disciplines. Meer is altijd meer. Binnen een individualistische samenleving is het belangrijk om de ander te blijven ontmoeten. De Spaanse taal verbindt Femke Lucia en Marta met elkaar, zo ook in De Lucht en Ik.
Credits
* Geschreven door: Femke Lucia
* Muziek: Marta Gonzalez
* Regie en concept: Femke Lucia & Marta Gonzalez
* Cellomuziek: Marta Gonzalez
Mede mogelijk gemaakt door Theater Zuidplein (Lab-Z), Rosetta Drenth, Liz Laarman en Don Duyns.
*Drag Me Home *is een meeslepende mix van teksttoneel, drag performance en knallende lipsyncs, waarin Sytze Bouma op zoek gaat naar een mysterieuze zolderperformer. Wie was deze voorganger die ooit in zijn ouderlijk huis woonde. En wat deed hij op die oude zolder?
In deze voorstelling neemt Sytze je mee terug naar het einde van de jaren negentig, naar een tijd vóór smartphones en nog vóór zijn ouders het huis in 2004 kochten. Met zelfgeschreven teksten, glimmende outfits en knallende disco-beats voert hij je mee naar die oude zolder. Op zoek naar een thuis. Op zoek naar een idool. Of – uiteindelijk – op zoek naar zichzelf.
*Drag Me Home *ging in première op het Café Theater Festival in Utrecht en won daar de publieksprijs.
Biografie
Sytze Bouma (1996, Amsterdam) studeerde in 2024 af aan de toneelschool in Arnhem. Hij heeft een sterke interesse in queer narratieven en een veelzijdige speelstijl, waarin fysieke performance, spel en zelfgeschreven teksten elkaar versterken. Zijn afstudeerwerk, ONDIER, een fysiek duet met danser Sofia Norman, werd in 2023 gepresenteerd op het Amsterdam Fringe Festival. Sytze volgde zijn stage bij MAAS Theater & Dans in Rotterdam, waar hij ook dit seizoen speelde. Dit seizoen is hij te zien in KASKO's nieuwe interdisciplinaire voorstelling Paradise Circus Island van Hendrik Aerts. Drag Me Home is zijn debuut als zelfstandig theatermaker.
In De Lucht en Ik doen schrijver Femke Lucia en muzikant Marta Gonzalez een poging om je mee te nemen in de magische realiteit van het geadopteerd zijn. Want hoe schrijf je een verhaal waarin er voor jezelf ook nog veel onduidelijk is?
Als er ergens, midden in Colombia, een baby wordt geboren, maar er is niemand die dat kan navertellen, is die baby dan wel écht geboren?
In De Lucht en Ik doen Femke Lucia en Marta Gonzalez een poging om je mee te nemen in deze magische realiteit. Dan verzin je een personage, die fictieve anekdotes vertelt en fictieve ontmoetingen heeft met fictieve biologische moeders. Want als je zelf niet alle details weet, kun je die jezelf net zo goed toe-eigenen, toch?
In De Lucht en Ik vieren we latinidad en onze families, waarin we meer delen dan bloed. Ook staan we stil bij de meest bijzondere vanzelfsprekendheid van ons bestaan: onze geboorte.
**PAS OP! **Deze voorstelling bevat een portie magie, prachtige cellomuziek en een lach en een traan.
Biografie
Femke Lucia is geboren in Bogotá, Colombia, en woont in Rotterdam. Als toneelschrijver is ze bezig om, door middel van haar ambacht, een andere vorm te geven aan persoonlijke verhalen en verbindt ze haar totaal verschillende werelden tot een nieuwe magische realiteit. Femke Lucia is schrijver, maar speelt zo nu en dan ook haar eigen werk. Zij schrijft graag verhalen over zoekende personages, die veel lichamelijkheid kennen en veel ruimte bieden aan een vrouwelijk bi-cultureel perspectief.
Marta Gonzalez is geboren in Jaén, Spanje, en woont in Rotterdam. Met haar (elektrische) cello speelt zij prachtige melodieën in verschillende stijlen met verschillende groepen. Daarnaast geeft zij les en zet ze zich actief in voor het faciliteren van flamenco-muziek in Nederland. Alle muziek in de voorstelling heeft zij zelf gemaakt.
Beiden zien een meerwaarde in het samenwerken en het verbinden van verschillende disciplines. Meer is altijd meer. Binnen een individualistische samenleving is het belangrijk om de ander te blijven ontmoeten. De Spaanse taal verbindt Femke Lucia en Marta met elkaar, zo ook in De Lucht en Ik.
Credits
* Geschreven door: Femke Lucia
* Muziek: Marta Gonzalez
* Regie en concept: Femke Lucia & Marta Gonzalez
* Cellomuziek: Marta Gonzalez
Mede mogelijk gemaakt door Theater Zuidplein (Lab-Z), Rosetta Drenth, Liz Laarman en Don Duyns.
In De Lucht en Ik doen schrijver Femke Lucia en muzikant Marta Gonzalez een poging om je mee te nemen in de magische realiteit van het geadopteerd zijn. Want hoe schrijf je een verhaal waarin er voor jezelf ook nog veel onduidelijk is?
Als er ergens, midden in Colombia, een baby wordt geboren, maar er is niemand die dat kan navertellen, is die baby dan wel écht geboren?
In De Lucht en Ik doen Femke Lucia en Marta Gonzalez een poging om je mee te nemen in deze magische realiteit. Dan verzin je een personage, die fictieve anekdotes vertelt en fictieve ontmoetingen heeft met fictieve biologische moeders. Want als je zelf niet alle details weet, kun je die jezelf net zo goed toe-eigenen, toch?
In De Lucht en Ik vieren we latinidad en onze families, waarin we meer delen dan bloed. Ook staan we stil bij de meest bijzondere vanzelfsprekendheid van ons bestaan: onze geboorte.
**PAS OP! **Deze voorstelling bevat een portie magie, prachtige cellomuziek en een lach en een traan.
Biografie
Femke Lucia is geboren in Bogotá, Colombia, en woont in Rotterdam. Als toneelschrijver is ze bezig om, door middel van haar ambacht, een andere vorm te geven aan persoonlijke verhalen en verbindt ze haar totaal verschillende werelden tot een nieuwe magische realiteit. Femke Lucia is schrijver, maar speelt zo nu en dan ook haar eigen werk. Zij schrijft graag verhalen over zoekende personages, die veel lichamelijkheid kennen en veel ruimte bieden aan een vrouwelijk bi-cultureel perspectief.
Marta Gonzalez is geboren in Jaén, Spanje, en woont in Rotterdam. Met haar (elektrische) cello speelt zij prachtige melodieën in verschillende stijlen met verschillende groepen. Daarnaast geeft zij les en zet ze zich actief in voor het faciliteren van flamenco-muziek in Nederland. Alle muziek in de voorstelling heeft zij zelf gemaakt.
Beiden zien een meerwaarde in het samenwerken en het verbinden van verschillende disciplines. Meer is altijd meer. Binnen een individualistische samenleving is het belangrijk om de ander te blijven ontmoeten. De Spaanse taal verbindt Femke Lucia en Marta met elkaar, zo ook in De Lucht en Ik.
Credits
* Geschreven door: Femke Lucia
* Muziek: Marta Gonzalez
* Regie en concept: Femke Lucia & Marta Gonzalez
* Cellomuziek: Marta Gonzalez
Mede mogelijk gemaakt door Theater Zuidplein (Lab-Z), Rosetta Drenth, Liz Laarman en Don Duyns.
In De Lucht en Ik doen schrijver Femke Lucia en muzikant Marta Gonzalez een poging om je mee te nemen in de magische realiteit van het geadopteerd zijn. Want hoe schrijf je een verhaal waarin er voor jezelf ook nog veel onduidelijk is?
Als er ergens, midden in Colombia, een baby wordt geboren, maar er is niemand die dat kan navertellen, is die baby dan wel écht geboren?
In De Lucht en Ik doen Femke Lucia en Marta Gonzalez een poging om je mee te nemen in deze magische realiteit. Dan verzin je een personage, die fictieve anekdotes vertelt en fictieve ontmoetingen heeft met fictieve biologische moeders. Want als je zelf niet alle details weet, kun je die jezelf net zo goed toe-eigenen, toch?
In De Lucht en Ik vieren we latinidad en onze families, waarin we meer delen dan bloed. Ook staan we stil bij de meest bijzondere vanzelfsprekendheid van ons bestaan: onze geboorte.
**PAS OP! **Deze voorstelling bevat een portie magie, prachtige cellomuziek en een lach en een traan.
Biografie
Femke Lucia is geboren in Bogotá, Colombia, en woont in Rotterdam. Als toneelschrijver is ze bezig om, door middel van haar ambacht, een andere vorm te geven aan persoonlijke verhalen en verbindt ze haar totaal verschillende werelden tot een nieuwe magische realiteit. Femke Lucia is schrijver, maar speelt zo nu en dan ook haar eigen werk. Zij schrijft graag verhalen over zoekende personages, die veel lichamelijkheid kennen en veel ruimte bieden aan een vrouwelijk bi-cultureel perspectief.
Marta Gonzalez is geboren in Jaén, Spanje, en woont in Rotterdam. Met haar (elektrische) cello speelt zij prachtige melodieën in verschillende stijlen met verschillende groepen. Daarnaast geeft zij les en zet ze zich actief in voor het faciliteren van flamenco-muziek in Nederland. Alle muziek in de voorstelling heeft zij zelf gemaakt.
Beiden zien een meerwaarde in het samenwerken en het verbinden van verschillende disciplines. Meer is altijd meer. Binnen een individualistische samenleving is het belangrijk om de ander te blijven ontmoeten. De Spaanse taal verbindt Femke Lucia en Marta met elkaar, zo ook in De Lucht en Ik.
Credits
* Geschreven door: Femke Lucia
* Muziek: Marta Gonzalez
* Regie en concept: Femke Lucia & Marta Gonzalez
* Cellomuziek: Marta Gonzalez
Mede mogelijk gemaakt door Theater Zuidplein (Lab-Z), Rosetta Drenth, Liz Laarman en Don Duyns.
Howdy partner! Het jaar is 2099. De natuur is dood, steden zijn vergaan en mensen lijden. Het is de gouden eeuw van ruimtevaart. De mens stijgt op, de ruimte in. Into the wild wide open. Er staat een bounty op het hoofd van Big Buffalo Bill, één van de machtigste CEO’s van een mega-corporatie. Hoe houden we hem verantwoordelijk voor zijn daden tegen mens en natuur?
Ga mee op bounty-hunt met de jonge theatermakers van CLUB5, op zoek naar klimaatverantwoordelijkheid! In deze energieke, humoristische en confronterende voorstelling neemt CLUB5 het publiek mee op een wilde reis naar de toekomst, waarin de mens worstelt met zijn impact op de wereld. SPACE RODEO is een satirische zoektocht naar de vraag hoe we als samenleving verantwoordelijkheid nemen voor de schade die we hebben veroorzaakt, met een knipoog naar de klassieke western en sci-fi. YEE-HAW!
Biografie
CLUB5 is een jong theatercollectief uit Arnhem dat zich richt op het vertellen van actuele en activistische verhalen. Het collectief staat bekend om zijn humoristische benadering van zware thema’s en zijn energieke mix van muziek, theater en confrontatie. CLUB5 maakt werk dat inspeelt op de urgente thema’s van vandaag, zoals klimaatverandering, sociaal ongelijkheid en de macht van grote bedrijven. Hun voorstellingen zijn niet alleen bedoeld om te vermaken, maar ook om aan te zetten tot nadenken en actie.
Nelly Patist, Ruben Westendorp, Rosa Berman en Steven Dinkgreve vormen de kern van CLUB5 en werken samen om theater te creëren dat kritisch en vernieuwend is, met een flinke dosis humor en satire.
Credits
Concept en spel: Nelly Patist, Ruben Westendorp, Rosa Berman, Steven Dinkgreve
Mede mogelijk gemaakt door Milieu Defensie en Cultuurfonds Gelderland.
Howdy partner! Het jaar is 2099. De natuur is dood, steden zijn vergaan en mensen lijden. Het is de gouden eeuw van ruimtevaart. De mens stijgt op, de ruimte in. Into the wild wide open. Er staat een bounty op het hoofd van Big Buffalo Bill, één van de machtigste CEO’s van een mega-corporatie. Hoe houden we hem verantwoordelijk voor zijn daden tegen mens en natuur?
Ga mee op bounty-hunt met de jonge theatermakers van CLUB5, op zoek naar klimaatverantwoordelijkheid! In deze energieke, humoristische en confronterende voorstelling neemt CLUB5 het publiek mee op een wilde reis naar de toekomst, waarin de mens worstelt met zijn impact op de wereld. SPACE RODEO is een satirische zoektocht naar de vraag hoe we als samenleving verantwoordelijkheid nemen voor de schade die we hebben veroorzaakt, met een knipoog naar de klassieke western en sci-fi. YEE-HAW!
Biografie
CLUB5 is een jong theatercollectief uit Arnhem dat zich richt op het vertellen van actuele en activistische verhalen. Het collectief staat bekend om zijn humoristische benadering van zware thema’s en zijn energieke mix van muziek, theater en confrontatie. CLUB5 maakt werk dat inspeelt op de urgente thema’s van vandaag, zoals klimaatverandering, sociaal ongelijkheid en de macht van grote bedrijven. Hun voorstellingen zijn niet alleen bedoeld om te vermaken, maar ook om aan te zetten tot nadenken en actie.
Nelly Patist, Ruben Westendorp, Rosa Berman en Steven Dinkgreve vormen de kern van CLUB5 en werken samen om theater te creëren dat kritisch en vernieuwend is, met een flinke dosis humor en satire.
Credits
Concept en spel: Nelly Patist, Ruben Westendorp, Rosa Berman, Steven Dinkgreve
Mede mogelijk gemaakt door Milieu Defensie en Cultuurfonds Gelderland.
*Drag Me Home *is een meeslepende mix van teksttoneel, drag performance en knallende lipsyncs, waarin Sytze Bouma op zoek gaat naar een mysterieuze zolderperformer. Wie was deze voorganger die ooit in zijn ouderlijk huis woonde. En wat deed hij op die oude zolder?
In deze voorstelling neemt Sytze je mee terug naar het einde van de jaren negentig, naar een tijd vóór smartphones en nog vóór zijn ouders het huis in 2004 kochten. Met zelfgeschreven teksten, glimmende outfits en knallende disco-beats voert hij je mee naar die oude zolder. Op zoek naar een thuis. Op zoek naar een idool. Of – uiteindelijk – op zoek naar zichzelf.
*Drag Me Home *ging in première op het Café Theater Festival in Utrecht en won daar de publieksprijs.
Biografie
Sytze Bouma (1996, Amsterdam) studeerde in 2024 af aan de toneelschool in Arnhem. Hij heeft een sterke interesse in queer narratieven en een veelzijdige speelstijl, waarin fysieke performance, spel en zelfgeschreven teksten elkaar versterken. Zijn afstudeerwerk, ONDIER, een fysiek duet met danser Sofia Norman, werd in 2023 gepresenteerd op het Amsterdam Fringe Festival. Sytze volgde zijn stage bij MAAS Theater & Dans in Rotterdam, waar hij ook dit seizoen speelde. Dit seizoen is hij te zien in KASKO's nieuwe interdisciplinaire voorstelling Paradise Circus Island van Hendrik Aerts. Drag Me Home is zijn debuut als zelfstandig theatermaker.
Jij bent onvervangbaar. Toch kiezen steeds meer mensen voor het eindige leven, terwijl de tijd van sterven definitief achter ons ligt. Wij nodigen je uit om de grenzen van je eigen bestaan te verleggen en een nieuwe relatie aan te gaan met het eeuwige. Kies voor een leven zonder limiet.
In TIJD ZAT gaat Dystopia op zoek naar zingeving in een wereld waarin de dood niet langer vanzelfsprekend is. De laatste jaren heeft de wetenschap zich opnieuw vastgebeten in dit fenomeen, en nieuwe technologieën zoals het internet en kunstmatige intelligentie openen deuren op het gebied van (digitale) levensverlenging. Het zou zomaar kunnen dat mensen in de nabije toekomst voor altijd voortleven.
Biografie
Dystopia is een collectief bestaande uit theatermakers Fleur Mennega en Mathijs Demper en productieleider Myrthe Ligtenberg. Hun werk is een mix van ‘soft’ sciencefiction-theater en interactief zapcabaret. Dystopia maakt voorstellingen over het thema dystopie: een akelige samenleving of angstaanjagend toekomstbeeld. Deze doemscenario’s hebben grote gevolgen voor de mensheid, terwijl diezelfde mens deze vaak zelf veroorzaakt. In onze huidige wereld, waarin technologie en wereldproblematiek zich in razendsnel tempo ontwikkelen, is de dystopie niet ver te zoeken.
Credits
* Makers en spelers: Mathijs Demper en Fleur Mennega
* Productieleider: Myrthe Ligtenberg
* Kostuum-/decorontwerper: Tess Elschot
* Muzikant - Thijn Meijer
* Eindregisseur: August de Leeuw
*Drag Me Home *is een meeslepende mix van teksttoneel, drag performance en knallende lipsyncs, waarin Sytze Bouma op zoek gaat naar een mysterieuze zolderperformer. Wie was deze voorganger die ooit in zijn ouderlijk huis woonde. En wat deed hij op die oude zolder?
In deze voorstelling neemt Sytze je mee terug naar het einde van de jaren negentig, naar een tijd vóór smartphones en nog vóór zijn ouders het huis in 2004 kochten. Met zelfgeschreven teksten, glimmende outfits en knallende disco-beats voert hij je mee naar die oude zolder. Op zoek naar een thuis. Op zoek naar een idool. Of – uiteindelijk – op zoek naar zichzelf.
*Drag Me Home *ging in première op het Café Theater Festival in Utrecht en won daar de publieksprijs.
Biografie
Sytze Bouma (1996, Amsterdam) studeerde in 2024 af aan de toneelschool in Arnhem. Hij heeft een sterke interesse in queer narratieven en een veelzijdige speelstijl, waarin fysieke performance, spel en zelfgeschreven teksten elkaar versterken. Zijn afstudeerwerk, ONDIER, een fysiek duet met danser Sofia Norman, werd in 2023 gepresenteerd op het Amsterdam Fringe Festival. Sytze volgde zijn stage bij MAAS Theater & Dans in Rotterdam, waar hij ook dit seizoen speelde. Dit seizoen is hij te zien in KASKO's nieuwe interdisciplinaire voorstelling Paradise Circus Island van Hendrik Aerts. Drag Me Home is zijn debuut als zelfstandig theatermaker.