Kaartverkoop
Koop nu je tickets!
Festival
27 mei - 8 juni
De Stilte Die We Delen is een intieme, poëtische voorstelling waarin Nicchelle Buyne haar persoonlijke zoektocht naar haar oma tastbaar maakt. Met krachtige teksten verkent ze de gelaagdheid van een vrouw die ze nooit écht heeft gekend, waarbij ze ruimte geeft aan ongrijpbaarheid.
De voorstelling schakelt van een warme nacht in Suriname, waar de geuren van palmbomen en de zang van pijlgifkikkers de lucht vullen, naar de kade van een koude haven vol gekraak van hijskranen. Nicchelle transformeert voor je ogen, trekt de elegante kleding van haar grootmoeder aan en roept haar aanwezigheid op met swingende muziek en elegante bewegingen. Rauwe emoties worden ritmische zinnen. Stilte en spraak worden afgewisseld met muziek.
Nicchelle staat in haar eentje op het podium, maar wordt door haar familie bijgestaan in de vorm van audiofragmenten. De grens tussen herinnering en werkelijkheid vervaagt, terwijl ze balanceert tussen wat ooit was en wat had kunnen zijn. De Stilte Die We Delen nodigt je uit om de leegte te omarmen en te onderzoeken hoe afwezigheid ons vormt. En om te rouwen, ook als iemand het misschien niet heeft verdiend.
Biografie
Nicchelle Buyne (zij/die) is een Surinaams-Nederlandse multidisciplinaire maker die spoken word, muziek, audio-opnames en storytelling verweeft tot meeslepende voorstellingen. Met haar werk zoekt ze naar verbinding, maar ook naar confrontatie—zowel met zichzelf als met haar publiek. Haar kwetsbare maar krachtige performances zijn een uitnodiging om stiltes te doorbreken.
Nicchelle is een trotse autodidact. In 2023 nam ze deel aan de Poetry Circle 070, waar ze leerde over poëzie en performance. Sindsdien betreedt ze podium na podium. Ze stond onder andere op Mensen Zeggen Dingen, Read My World en What You See Festival. In 2024 publiceerde ze haar eerste essay in Zij/Haar, een verzamelbundel over queer literatuur van uitgeverij De Kleine Uil.
Credits
* Tekst en spel: Nicchelle Buyne
* Regie en advies: Nilay Ceber
* Decor en kostuum: Nilay Ceber en Nicchelle Buyne
* Audiomontage: Nanoah Struik en Nicchelle Buyne
* Met audiofragmenten van: Nicchelle Buyne, OiBeats, RandomRecord19, Lieve Hugo, Ben Boncan en Lola Moore
Met dank aan: Iedereen die hun stem heeft verleend, Vlinder Verouden en Melissa Knollenburg.
Deze voorstelling is mede mogelijk gemaakt door: Productiehuis Nowhere en What You See Festival
De Stilte Die We Delen is een intieme, poëtische voorstelling waarin Nicchelle Buyne haar persoonlijke zoektocht naar haar oma tastbaar maakt. Met krachtige teksten verkent ze de gelaagdheid van een vrouw die ze nooit écht heeft gekend, waarbij ze ruimte geeft aan ongrijpbaarheid.
De voorstelling schakelt van een warme nacht in Suriname, waar de geuren van palmbomen en de zang van pijlgifkikkers de lucht vullen, naar de kade van een koude haven vol gekraak van hijskranen. Nicchelle transformeert voor je ogen, trekt de elegante kleding van haar grootmoeder aan en roept haar aanwezigheid op met swingende muziek en elegante bewegingen. Rauwe emoties worden ritmische zinnen. Stilte en spraak worden afgewisseld met muziek.
Nicchelle staat in haar eentje op het podium, maar wordt door haar familie bijgestaan in de vorm van audiofragmenten. De grens tussen herinnering en werkelijkheid vervaagt, terwijl ze balanceert tussen wat ooit was en wat had kunnen zijn. De Stilte Die We Delen nodigt je uit om de leegte te omarmen en te onderzoeken hoe afwezigheid ons vormt. En om te rouwen, ook als iemand het misschien niet heeft verdiend.
Biografie
Nicchelle Buyne (zij/die) is een Surinaams-Nederlandse multidisciplinaire maker die spoken word, muziek, audio-opnames en storytelling verweeft tot meeslepende voorstellingen. Met haar werk zoekt ze naar verbinding, maar ook naar confrontatie—zowel met zichzelf als met haar publiek. Haar kwetsbare maar krachtige performances zijn een uitnodiging om stiltes te doorbreken.
Nicchelle is een trotse autodidact. In 2023 nam ze deel aan de Poetry Circle 070, waar ze leerde over poëzie en performance. Sindsdien betreedt ze podium na podium. Ze stond onder andere op Mensen Zeggen Dingen, Read My World en What You See Festival. In 2024 publiceerde ze haar eerste essay in Zij/Haar, een verzamelbundel over queer literatuur van uitgeverij De Kleine Uil.
Credits
* Tekst en spel: Nicchelle Buyne
* Regie en advies: Nilay Ceber
* Decor en kostuum: Nilay Ceber en Nicchelle Buyne
* Audiomontage: Nanoah Struik en Nicchelle Buyne
* Met audiofragmenten van: Nicchelle Buyne, OiBeats, RandomRecord19, Lieve Hugo, Ben Boncan en Lola Moore
Met dank aan: Iedereen die hun stem heeft verleend, Vlinder Verouden en Melissa Knollenburg.
Deze voorstelling is mede mogelijk gemaakt door: Productiehuis Nowhere en What You See Festival
In deze prikkelende voorstelling vol humor, beweging en storytelling worden de eigenaardigheden van de menselijke natuur onderzocht, met een focus op onze slechte gewoonten. Herken je jezelf? Lach je om wat je ziet of word je geconfronteerd met je eigen gedrag?
Een groep TU Delft-studenten heeft samen een theaterstuk gecreëerd, waarin ze de gekke kanten van het menselijk gedrag onderzoeken. Het resultaat is een speelse en prikkelende voorstelling die humor, beweging en storytelling combineert. Dit project gaat niet alleen over de voorstelling zelf, maar ook over het creatieve proces. Onder begeleiding van Neil Dolan werken de studenten samen om hun ideeën tot leven te brengen.
De voorstelling, die in première gaat op het Delft Fringe Festival, laat zien hoe een diverse groep studenten door middel van kunst samenkomt. Bad Habits laat het publiek lachen om herkenbare momenten en nadenken over de absurde gewoonten die we delen.
Biografie
Neil Dolan is een theatermaker die zich richt op het combineren van verschillende vormen van expressie om het menselijke gedrag te onderzoeken. Als mentor aan XTU Delft begeleidt hij studenten bij het ontwikkelen van hun creativiteit door middel van theater. Dolan heeft een passie voor het creëren van ruimte waar studenten hun ideeën kunnen uiten en samen kunnen werken aan kunstprojecten die niet alleen vermaak bieden, maar ook tot reflectie aanzetten. Hij heeft ervaring in zowel professionele als educatieve theaterproducties en werkt met studenten om hen te helpen hun artistieke visie te realiseren.
Credits
* Regie & Mentor: Neil Dolan
* Productieondersteuning: Evi Marian Bulters
De Stilte Die We Delen is een intieme, poëtische voorstelling waarin Nicchelle Buyne haar persoonlijke zoektocht naar haar oma tastbaar maakt. Met krachtige teksten verkent ze de gelaagdheid van een vrouw die ze nooit écht heeft gekend, waarbij ze ruimte geeft aan ongrijpbaarheid.
De voorstelling schakelt van een warme nacht in Suriname, waar de geuren van palmbomen en de zang van pijlgifkikkers de lucht vullen, naar de kade van een koude haven vol gekraak van hijskranen. Nicchelle transformeert voor je ogen, trekt de elegante kleding van haar grootmoeder aan en roept haar aanwezigheid op met swingende muziek en elegante bewegingen. Rauwe emoties worden ritmische zinnen. Stilte en spraak worden afgewisseld met muziek.
Nicchelle staat in haar eentje op het podium, maar wordt door haar familie bijgestaan in de vorm van audiofragmenten. De grens tussen herinnering en werkelijkheid vervaagt, terwijl ze balanceert tussen wat ooit was en wat had kunnen zijn. De Stilte Die We Delen nodigt je uit om de leegte te omarmen en te onderzoeken hoe afwezigheid ons vormt. En om te rouwen, ook als iemand het misschien niet heeft verdiend.
Biografie
Nicchelle Buyne (zij/die) is een Surinaams-Nederlandse multidisciplinaire maker die spoken word, muziek, audio-opnames en storytelling verweeft tot meeslepende voorstellingen. Met haar werk zoekt ze naar verbinding, maar ook naar confrontatie—zowel met zichzelf als met haar publiek. Haar kwetsbare maar krachtige performances zijn een uitnodiging om stiltes te doorbreken.
Nicchelle is een trotse autodidact. In 2023 nam ze deel aan de Poetry Circle 070, waar ze leerde over poëzie en performance. Sindsdien betreedt ze podium na podium. Ze stond onder andere op Mensen Zeggen Dingen, Read My World en What You See Festival. In 2024 publiceerde ze haar eerste essay in Zij/Haar, een verzamelbundel over queer literatuur van uitgeverij De Kleine Uil.
Credits
* Tekst en spel: Nicchelle Buyne
* Regie en advies: Nilay Ceber
* Decor en kostuum: Nilay Ceber en Nicchelle Buyne
* Audiomontage: Nanoah Struik en Nicchelle Buyne
* Met audiofragmenten van: Nicchelle Buyne, OiBeats, RandomRecord19, Lieve Hugo, Ben Boncan en Lola Moore
Met dank aan: Iedereen die hun stem heeft verleend, Vlinder Verouden en Melissa Knollenburg.
Deze voorstelling is mede mogelijk gemaakt door: Productiehuis Nowhere en What You See Festival
Er is één ding dat mensen nog niet kunnen doen: iemands brein lezen. Daarom zijn gedachten en verbeelding zo interessant. Inês en Fran nemen je via geluid en beweging mee in hun denkwereld. Hoe reizen ze van chaos naar stilte?
In *Grey Matter(s) *nodigt Inan Inan het publiek uit om de gedachtenwereld van de performers te verkennen. Via geluid en beweging vertalen de twee artiesten al hun gedachten op het podium. Van het voortdurende geklets, de innerlijke gesprekken, de chaos en alles wat ons grijze gebied 's nachts bezighoudt, naar niets.
Hoe ziet dat eruit? Wat is er nodig om de leegte te bereiken? Om stilte te bereiken?
Biografie
Inan Inan bestaat uit Inês Lacerda (percussionist) en Fran van Lysebettens (altzangeres), die elkaar in 2022 ontmoetten als pas afgestudeerde klassieke musici. Hun werk combineert geluid en beweging, met als doel interdisciplinair theater te maken dat de gedachtenwereld van de performers tot leven brengt. Ze willen de absurditeit van het leven omarmen en creëren performances die een verbinding met het publiek tot stand brengen. Hun voorstellingen zijn een mix van humor, kwetsbaarheid en onvoorwaardelijke liefde voor muziek.
Inan Inan benadert hun werk met een 'doel heiligt de middelen'-aanpak, waarbij ze hun creativiteit en middelen gebruiken om een boodschap over te brengen, zelfs als dat betekent dat ze rollen moeten wisselen of nieuwe rollen creëren. Hun werk is geïnspireerd door de wens om muziek anders te maken en niet in de traditionele klassieke muziekdozen te passen.
De duo's unieke samenwerking begon na een moment van besef tijdens het festival Fresh From the Oven, waar ze besloten hun eigen, nieuwe 'doos' te creëren, weg van de klassieke normen. Ze omarmen alles in hun persoonlijkheden en gebruiken dit als inspiratie voor hun performances, die zijn ontworpen om het publiek te verbinden en een diepere ervaring te bieden.
In deze prikkelende voorstelling vol humor, beweging en storytelling worden de eigenaardigheden van de menselijke natuur onderzocht, met een focus op onze slechte gewoonten. Herken je jezelf? Lach je om wat je ziet of word je geconfronteerd met je eigen gedrag?
Een groep TU Delft-studenten heeft samen een theaterstuk gecreëerd, waarin ze de gekke kanten van het menselijk gedrag onderzoeken. Het resultaat is een speelse en prikkelende voorstelling die humor, beweging en storytelling combineert. Dit project gaat niet alleen over de voorstelling zelf, maar ook over het creatieve proces. Onder begeleiding van Neil Dolan werken de studenten samen om hun ideeën tot leven te brengen.
De voorstelling, die in première gaat op het Delft Fringe Festival, laat zien hoe een diverse groep studenten door middel van kunst samenkomt. Bad Habits laat het publiek lachen om herkenbare momenten en nadenken over de absurde gewoonten die we delen.
Biografie
Neil Dolan is een theatermaker die zich richt op het combineren van verschillende vormen van expressie om het menselijke gedrag te onderzoeken. Als mentor aan XTU Delft begeleidt hij studenten bij het ontwikkelen van hun creativiteit door middel van theater. Dolan heeft een passie voor het creëren van ruimte waar studenten hun ideeën kunnen uiten en samen kunnen werken aan kunstprojecten die niet alleen vermaak bieden, maar ook tot reflectie aanzetten. Hij heeft ervaring in zowel professionele als educatieve theaterproducties en werkt met studenten om hen te helpen hun artistieke visie te realiseren.
Credits
* Regie & Mentor: Neil Dolan
* Productieondersteuning: Evi Marian Bulters
De Stilte Die We Delen is een intieme, poëtische voorstelling waarin Nicchelle Buyne haar persoonlijke zoektocht naar haar oma tastbaar maakt. Met krachtige teksten verkent ze de gelaagdheid van een vrouw die ze nooit écht heeft gekend, waarbij ze ruimte geeft aan ongrijpbaarheid.
De voorstelling schakelt van een warme nacht in Suriname, waar de geuren van palmbomen en de zang van pijlgifkikkers de lucht vullen, naar de kade van een koude haven vol gekraak van hijskranen. Nicchelle transformeert voor je ogen, trekt de elegante kleding van haar grootmoeder aan en roept haar aanwezigheid op met swingende muziek en elegante bewegingen. Rauwe emoties worden ritmische zinnen. Stilte en spraak worden afgewisseld met muziek.
Nicchelle staat in haar eentje op het podium, maar wordt door haar familie bijgestaan in de vorm van audiofragmenten. De grens tussen herinnering en werkelijkheid vervaagt, terwijl ze balanceert tussen wat ooit was en wat had kunnen zijn. De Stilte Die We Delen nodigt je uit om de leegte te omarmen en te onderzoeken hoe afwezigheid ons vormt. En om te rouwen, ook als iemand het misschien niet heeft verdiend.
Biografie
Nicchelle Buyne (zij/die) is een Surinaams-Nederlandse multidisciplinaire maker die spoken word, muziek, audio-opnames en storytelling verweeft tot meeslepende voorstellingen. Met haar werk zoekt ze naar verbinding, maar ook naar confrontatie—zowel met zichzelf als met haar publiek. Haar kwetsbare maar krachtige performances zijn een uitnodiging om stiltes te doorbreken.
Nicchelle is een trotse autodidact. In 2023 nam ze deel aan de Poetry Circle 070, waar ze leerde over poëzie en performance. Sindsdien betreedt ze podium na podium. Ze stond onder andere op Mensen Zeggen Dingen, Read My World en What You See Festival. In 2024 publiceerde ze haar eerste essay in Zij/Haar, een verzamelbundel over queer literatuur van uitgeverij De Kleine Uil.
Credits
* Tekst en spel: Nicchelle Buyne
* Regie en advies: Nilay Ceber
* Decor en kostuum: Nilay Ceber en Nicchelle Buyne
* Audiomontage: Nanoah Struik en Nicchelle Buyne
* Met audiofragmenten van: Nicchelle Buyne, OiBeats, RandomRecord19, Lieve Hugo, Ben Boncan en Lola Moore
Met dank aan: Iedereen die hun stem heeft verleend, Vlinder Verouden en Melissa Knollenburg.
Deze voorstelling is mede mogelijk gemaakt door: Productiehuis Nowhere en What You See Festival
Er is één ding dat mensen nog niet kunnen doen: iemands brein lezen. Daarom zijn gedachten en verbeelding zo interessant. Inês en Fran nemen je via geluid en beweging mee in hun denkwereld. Hoe reizen ze van chaos naar stilte?
In *Grey Matter(s) *nodigt Inan Inan het publiek uit om de gedachtenwereld van de performers te verkennen. Via geluid en beweging vertalen de twee artiesten al hun gedachten op het podium. Van het voortdurende geklets, de innerlijke gesprekken, de chaos en alles wat ons grijze gebied 's nachts bezighoudt, naar niets.
Hoe ziet dat eruit? Wat is er nodig om de leegte te bereiken? Om stilte te bereiken?
Biografie
Inan Inan bestaat uit Inês Lacerda (percussionist) en Fran van Lysebettens (altzangeres), die elkaar in 2022 ontmoetten als pas afgestudeerde klassieke musici. Hun werk combineert geluid en beweging, met als doel interdisciplinair theater te maken dat de gedachtenwereld van de performers tot leven brengt. Ze willen de absurditeit van het leven omarmen en creëren performances die een verbinding met het publiek tot stand brengen. Hun voorstellingen zijn een mix van humor, kwetsbaarheid en onvoorwaardelijke liefde voor muziek.
Inan Inan benadert hun werk met een 'doel heiligt de middelen'-aanpak, waarbij ze hun creativiteit en middelen gebruiken om een boodschap over te brengen, zelfs als dat betekent dat ze rollen moeten wisselen of nieuwe rollen creëren. Hun werk is geïnspireerd door de wens om muziek anders te maken en niet in de traditionele klassieke muziekdozen te passen.
De duo's unieke samenwerking begon na een moment van besef tijdens het festival Fresh From the Oven, waar ze besloten hun eigen, nieuwe 'doos' te creëren, weg van de klassieke normen. Ze omarmen alles in hun persoonlijkheden en gebruiken dit als inspiratie voor hun performances, die zijn ontworpen om het publiek te verbinden en een diepere ervaring te bieden.
Er is één ding dat mensen nog niet kunnen doen: iemands brein lezen. Daarom zijn gedachten en verbeelding zo interessant. Inês en Fran nemen je via geluid en beweging mee in hun denkwereld. Hoe reizen ze van chaos naar stilte?
In *Grey Matter(s) *nodigt Inan Inan het publiek uit om de gedachtenwereld van de performers te verkennen. Via geluid en beweging vertalen de twee artiesten al hun gedachten op het podium. Van het voortdurende geklets, de innerlijke gesprekken, de chaos en alles wat ons grijze gebied 's nachts bezighoudt, naar niets.
Hoe ziet dat eruit? Wat is er nodig om de leegte te bereiken? Om stilte te bereiken?
Biografie
Inan Inan bestaat uit Inês Lacerda (percussionist) en Fran van Lysebettens (altzangeres), die elkaar in 2022 ontmoetten als pas afgestudeerde klassieke musici. Hun werk combineert geluid en beweging, met als doel interdisciplinair theater te maken dat de gedachtenwereld van de performers tot leven brengt. Ze willen de absurditeit van het leven omarmen en creëren performances die een verbinding met het publiek tot stand brengen. Hun voorstellingen zijn een mix van humor, kwetsbaarheid en onvoorwaardelijke liefde voor muziek.
Inan Inan benadert hun werk met een 'doel heiligt de middelen'-aanpak, waarbij ze hun creativiteit en middelen gebruiken om een boodschap over te brengen, zelfs als dat betekent dat ze rollen moeten wisselen of nieuwe rollen creëren. Hun werk is geïnspireerd door de wens om muziek anders te maken en niet in de traditionele klassieke muziekdozen te passen.
De duo's unieke samenwerking begon na een moment van besef tijdens het festival Fresh From the Oven, waar ze besloten hun eigen, nieuwe 'doos' te creëren, weg van de klassieke normen. Ze omarmen alles in hun persoonlijkheden en gebruiken dit als inspiratie voor hun performances, die zijn ontworpen om het publiek te verbinden en een diepere ervaring te bieden.
Er is één ding dat mensen nog niet kunnen doen: iemands brein lezen. Daarom zijn gedachten en verbeelding zo interessant. Inês en Fran nemen je via geluid en beweging mee in hun denkwereld. Hoe reizen ze van chaos naar stilte?
In *Grey Matter(s) *nodigt Inan Inan het publiek uit om de gedachtenwereld van de performers te verkennen. Via geluid en beweging vertalen de twee artiesten al hun gedachten op het podium. Van het voortdurende geklets, de innerlijke gesprekken, de chaos en alles wat ons grijze gebied 's nachts bezighoudt, naar niets.
Hoe ziet dat eruit? Wat is er nodig om de leegte te bereiken? Om stilte te bereiken?
Biografie
Inan Inan bestaat uit Inês Lacerda (percussionist) en Fran van Lysebettens (altzangeres), die elkaar in 2022 ontmoetten als pas afgestudeerde klassieke musici. Hun werk combineert geluid en beweging, met als doel interdisciplinair theater te maken dat de gedachtenwereld van de performers tot leven brengt. Ze willen de absurditeit van het leven omarmen en creëren performances die een verbinding met het publiek tot stand brengen. Hun voorstellingen zijn een mix van humor, kwetsbaarheid en onvoorwaardelijke liefde voor muziek.
Inan Inan benadert hun werk met een 'doel heiligt de middelen'-aanpak, waarbij ze hun creativiteit en middelen gebruiken om een boodschap over te brengen, zelfs als dat betekent dat ze rollen moeten wisselen of nieuwe rollen creëren. Hun werk is geïnspireerd door de wens om muziek anders te maken en niet in de traditionele klassieke muziekdozen te passen.
De duo's unieke samenwerking begon na een moment van besef tijdens het festival Fresh From the Oven, waar ze besloten hun eigen, nieuwe 'doos' te creëren, weg van de klassieke normen. Ze omarmen alles in hun persoonlijkheden en gebruiken dit als inspiratie voor hun performances, die zijn ontworpen om het publiek te verbinden en een diepere ervaring te bieden.
In *door mijn ogen *wordt de problematiek van de opsluiting van jongeren onder de loep genomen. Jaarlijks belanden honderdduizenden jongeren in jeugdzorginstellingen en detentie, terwijl de samenleving dit als de 'beste oplossing' beschouwt. Maar wat als de gangbare methoden en testen niet de juiste antwoorden geven? Wat als ze de schade in plaats van de oplossing vergroten?
In deze voorstelling duik je achter de gesloten muren van instellingen, waar jongeren niet slechts een dossiernummer zijn, maar mensen met een verhaal. Wat gebeurt er wanneer je buiten de gevestigde systemen durft te kijken en echt probeert te begrijpen? "Door mijn ogen" biedt een blik op de persoonlijke verhalen van jongeren, waarvan velen onzichtbaar blijven voor de samenleving, en roept de vraag op of de huidige benadering wel de juiste is.
Er is één ding dat mensen nog niet kunnen doen: iemands brein lezen. Daarom zijn gedachten en verbeelding zo interessant. Inês en Fran nemen je via geluid en beweging mee in hun denkwereld. Hoe reizen ze van chaos naar stilte?
In *Grey Matter(s) *nodigt Inan Inan het publiek uit om de gedachtenwereld van de performers te verkennen. Via geluid en beweging vertalen de twee artiesten al hun gedachten op het podium. Van het voortdurende geklets, de innerlijke gesprekken, de chaos en alles wat ons grijze gebied 's nachts bezighoudt, naar niets.
Hoe ziet dat eruit? Wat is er nodig om de leegte te bereiken? Om stilte te bereiken?
Biografie
Inan Inan bestaat uit Inês Lacerda (percussionist) en Fran van Lysebettens (altzangeres), die elkaar in 2022 ontmoetten als pas afgestudeerde klassieke musici. Hun werk combineert geluid en beweging, met als doel interdisciplinair theater te maken dat de gedachtenwereld van de performers tot leven brengt. Ze willen de absurditeit van het leven omarmen en creëren performances die een verbinding met het publiek tot stand brengen. Hun voorstellingen zijn een mix van humor, kwetsbaarheid en onvoorwaardelijke liefde voor muziek.
Inan Inan benadert hun werk met een 'doel heiligt de middelen'-aanpak, waarbij ze hun creativiteit en middelen gebruiken om een boodschap over te brengen, zelfs als dat betekent dat ze rollen moeten wisselen of nieuwe rollen creëren. Hun werk is geïnspireerd door de wens om muziek anders te maken en niet in de traditionele klassieke muziekdozen te passen.
De duo's unieke samenwerking begon na een moment van besef tijdens het festival Fresh From the Oven, waar ze besloten hun eigen, nieuwe 'doos' te creëren, weg van de klassieke normen. Ze omarmen alles in hun persoonlijkheden en gebruiken dit als inspiratie voor hun performances, die zijn ontworpen om het publiek te verbinden en een diepere ervaring te bieden.
In *door mijn ogen *wordt de problematiek van de opsluiting van jongeren onder de loep genomen. Jaarlijks belanden honderdduizenden jongeren in jeugdzorginstellingen en detentie, terwijl de samenleving dit als de 'beste oplossing' beschouwt. Maar wat als de gangbare methoden en testen niet de juiste antwoorden geven? Wat als ze de schade in plaats van de oplossing vergroten?
In deze voorstelling duik je achter de gesloten muren van instellingen, waar jongeren niet slechts een dossiernummer zijn, maar mensen met een verhaal. Wat gebeurt er wanneer je buiten de gevestigde systemen durft te kijken en echt probeert te begrijpen? "Door mijn ogen" biedt een blik op de persoonlijke verhalen van jongeren, waarvan velen onzichtbaar blijven voor de samenleving, en roept de vraag op of de huidige benadering wel de juiste is.
Er is één ding dat mensen nog niet kunnen doen: iemands brein lezen. Daarom zijn gedachten en verbeelding zo interessant. Inês en Fran nemen je via geluid en beweging mee in hun denkwereld. Hoe reizen ze van chaos naar stilte?
In *Grey Matter(s) *nodigt Inan Inan het publiek uit om de gedachtenwereld van de performers te verkennen. Via geluid en beweging vertalen de twee artiesten al hun gedachten op het podium. Van het voortdurende geklets, de innerlijke gesprekken, de chaos en alles wat ons grijze gebied 's nachts bezighoudt, naar niets.
Hoe ziet dat eruit? Wat is er nodig om de leegte te bereiken? Om stilte te bereiken?
Biografie
Inan Inan bestaat uit Inês Lacerda (percussionist) en Fran van Lysebettens (altzangeres), die elkaar in 2022 ontmoetten als pas afgestudeerde klassieke musici. Hun werk combineert geluid en beweging, met als doel interdisciplinair theater te maken dat de gedachtenwereld van de performers tot leven brengt. Ze willen de absurditeit van het leven omarmen en creëren performances die een verbinding met het publiek tot stand brengen. Hun voorstellingen zijn een mix van humor, kwetsbaarheid en onvoorwaardelijke liefde voor muziek.
Inan Inan benadert hun werk met een 'doel heiligt de middelen'-aanpak, waarbij ze hun creativiteit en middelen gebruiken om een boodschap over te brengen, zelfs als dat betekent dat ze rollen moeten wisselen of nieuwe rollen creëren. Hun werk is geïnspireerd door de wens om muziek anders te maken en niet in de traditionele klassieke muziekdozen te passen.
De duo's unieke samenwerking begon na een moment van besef tijdens het festival Fresh From the Oven, waar ze besloten hun eigen, nieuwe 'doos' te creëren, weg van de klassieke normen. Ze omarmen alles in hun persoonlijkheden en gebruiken dit als inspiratie voor hun performances, die zijn ontworpen om het publiek te verbinden en een diepere ervaring te bieden.
In *door mijn ogen *wordt de problematiek van de opsluiting van jongeren onder de loep genomen. Jaarlijks belanden honderdduizenden jongeren in jeugdzorginstellingen en detentie, terwijl de samenleving dit als de 'beste oplossing' beschouwt. Maar wat als de gangbare methoden en testen niet de juiste antwoorden geven? Wat als ze de schade in plaats van de oplossing vergroten?
In deze voorstelling duik je achter de gesloten muren van instellingen, waar jongeren niet slechts een dossiernummer zijn, maar mensen met een verhaal. Wat gebeurt er wanneer je buiten de gevestigde systemen durft te kijken en echt probeert te begrijpen? "Door mijn ogen" biedt een blik op de persoonlijke verhalen van jongeren, waarvan velen onzichtbaar blijven voor de samenleving, en roept de vraag op of de huidige benadering wel de juiste is.