Archief .

Kijk terug op al onze hoogtepunten.

20:30

Opening Delft Fringe Festival

Feestelijke opening Delft Fringe Festival

do. 02 juni 2022 20:30

Het Delft Fringe Festival wordt donderdagavond 2 juni om 20:30 uur feestelijk geopend in het Rietveld Theater. Laat je deze avond verrassen en inspireren door een gevarieerd programma van drie spraakmakende en veelbelovende voorstellingen die dit jaar op het festival staan. Op het podium staat Tappin-It Collective, de winnaars van de Delft Fringe Festival Publieksprijs 2021. Daarnaast kun je genieten van de voorstellingen van Sketch351 + Nuno Lobo en Alienated. Iedereen is van harte uitgenodigd voor deze bijzondere avond boordevol podiumkunsten!

Alienated • disCART

Geen welvaart, niets. Niets, maar niet opgevend. Een man vol kracht en moed, verzet zich tegen een positie van onmacht. Alles eraan doen om een situatie te veranderen. Soms heb je de weg die je kiest niet helemaal zelf in handen. Vraag je je wel eens af waarom? Hoe ben je daar gekomen? Wat is de uitweg? Een schimmige werkelijkheid waarin de performer onbevreesd weerstand biedt tegen zijn tegenslagen van het leven. Een wervelwind van inzinken en vooruitgang.

De performer komt in beeld samen met een winkelkarretje, waarin het karretje afhankelijk is van hem, maar de danser ook afhankelijk van de winkelwagen. Het winkelkarretje symboliseert de welvaart, het kapitaal, de kwestie en herkenbare symbolen van het leven. disCART is een voorstelling waarin breakdance bewegingen de connectie vind met objectmanipulatie.

Sketch351 + Nuno Lobo • It Rose Behind the River

“It rose behind the river” is a “virtual opera” based on the subversion of a coming-of-age story. As children we dream about what we will be when we grow up, we visualize our dream-house or our dream-family. It is as if adulthood meant freedom: freedom of making your own decisions, freedom of choosing how to spend your money, freedom to travel the world or to stay at home all day.

As we grow-up, we slowly learn that things are not that simple. We start to realize that our child-like vision can be distorted and that it can contrast with reality. “It rose behind the river” follows the story of two children who try to run away from adulthood by walking towards a mysterious light on the horizon.

Tappin-It Collective • DOEMSDEE

In DOEMSDEE probeert Tappin-it Collective betekenis te geven aan het einde der tijden. We vernietigen onze ‘perfect home’ en toch willen we het eeuwige leven leiden. We knuffelen struiken om tot rust te komen. We vieren het leven door onszelf te verdoven en tot de laatste dag voort te planten. We spelen graag de hoofdrol in onze eigen film en zijn vernietigend en levenslustig tegelijk.

Laat je overspoelen door deze dansvoorstelling, doordrenkt met tap, mime en percussie. Tappin-it Collective danst tot hun voeten in de fik vliegen, vreten bloemen tot ze in de natuur oplossen, vechten tot het kikkers regent en zoenen met de weergoden tot hun hoofden wegwaaien. Of is het veel simpeler en willen ze gewoon samen zijn als het moment nadert? Als het einde maar spectaculair is.

Expert Meeting x Platform Aanvang!

Hoe transparant zijn selectiemethodes?

vr. 03 juni 2022 14:30

Platform Aanvang! voert het gesprek over de toekomst van de podiumkunsten en strijdt voor meer solidariteit, kennisdeling en waardering voor de kunsten. Dit jaar biedt Delft Fringe Festival de ruimte aan Platform Aanvang! voor de tweede editie van Het Goede Gesprek.

Het Goede Gesprek is een nieuwe gesprekkenreeks over de manier waarop we in de sector met elkaar praten. Tijdens de tweede editie van Het Goede Gesprek ligt de focus op verschillende manieren van selectiemethodes die programmeurs gebruiken om jonge makers te programmeren. Platform Aanvang! wil graag concrete oplossingen formuleren voor werving- en selectiemethodes die nu niet optimaal werken, met als doel tot een methode te komen waarin meer wederkerigheid te vinden is en tot een ‘productieve’ of ‘nuttige’ afwijzing kan leiden.

Hoe maken we het selectieproces en programmeringsproces in theaters en bij festivals transparant vóór en productief ná de afwijzing of toewijzing? Tijdens Het Goede Gesprek gaan professionals uit het werkveld met elkaar om de tafel: programmeurs van theaters en festivals, (jonge) makers en andere geïnteresseerden die werkzaam zijn in het theaterwerkveld. Platform Aanvang! gebruikt activerende en afwisselende vormen om samen de onderste steen boven te krijgen rondom dit thema.

Na afloop sluiten we het Goede Gesprek af met een borrel waar er gelegenheid is om nog na te praten in de foyer van Theater Rietveld. De Expert Meeting is gratis te bezoeken, maar de capaciteit is beperkt, daarom vragen we je om je via dit formulier aan te melden, vóór 21 mei. Als programmeur nodigen we je van harte uit om ‘s avonds gratis vier voorstellingen te bekijken tijdens het festival. We bieden je graag een daghap aan voor €13,50 in het Rietveld Theater.

Celine Werkhoven

De Influisterboot

vr. 03 juni 2022 19:00

Let op: voor deze voorstelling kan online maximaal één kaartje verkocht worden, maar ook met z'n tweeën ben je van harte welkom. Een tweede ticket kan ter plaatse gekocht worden.

Heen en weer. Heen en weer. Stap in het houten roeibootje en laat je overvaren door de dansende veervrouw. Wat je haar onderweg influistert, wordt in een ritueel voor twee toevertrouwd aan de Delftse gracht. Waag de oversteek en raak vervoerd door deze intieme voorstelling op het water.

In ‘De Influisterboot’ gaat Celine Werkhoven samen met haar passagiers op zoek naar de kracht van kwetsbaarheid en de schoonheid van verbinding. Met één of maximaal twee personen tegelijk vaart ze de gracht over. ‘Wat zou je aan het water willen toevertrouwen?’ vraagt ze. ‘Een wens, een verhaal, een herinnering, geheim of andersoortig zielenroersel?’. Onder het ritme van de roeispanen geeft Celine vorm aan een ritueel waarin haar dansbewegingen op minutieuze wijze inspelen op wat er zich in het moment ontvouwt. De passagier, het bootje, het water en de veervrouw zelf; alles doet mee tijdens deze bijzondere overtocht.

Over Celine Werkhoven
Celine Werkhoven is dansperformer en veelzijdig maker met een liefde voor beweging, geluid en het beeldende. Na haar afstuderen aan de Fontys Hogeschool voor de Kunsten in 2012 danste zij voor verschillende gezelschappen, waaronder Katja Heitmann, De Nationale Opera en Voetvolk (BE). Onderweg verzamelde ze een breed scala aan ervaringen, zowel binnen de danswereld als in andere disciplines, zoals zang, scenografie en illustratie. Sinds 2020 zet ze deze ervaring in om haar eigen artistieke taal verder te ontwikkelen. Haar voorstellingen nemen steeds andere, soms verrassende vormen aan, maar doen altijd een beroep op meerdere zintuigen en tonen op poëtische wijze haar kijk op het mens zijn.

Podcast
Luister ook naar aflevering 1 van de Delft Fringe Festival podcast De Roze Hoed. Hierin is Celine Werkhoven te gast en vertelt zij over haar voorstelling en makerschap.

19:00

Fringe Tour

Fringe Tour

vr. 03 juni 2022 19:00

Kun je niet goed kiezen welke voorstellingen je wilt bezoeken? Laat je je graag verrassen? Of vind je het leuk om een compleet dagje Delft te doen? Kies dan voor een Delft Fringe Tour! De tours zijn speciaal samengesteld door de programmeurs van het Delft Fringe Festival. Geniet als festivalbezoeker van bijzondere voorstellingen en ontdek tegelijkertijd van alles over de historische binnenstad. Een gouden combi!

De ideale tour om je te laten verrassen! Je bezoekt in totaal drie voorstellingen uit verschillende genres. Een officiële stadsgids gidst je door de stad en vertelt je onderweg alles over de bijzondere locaties van het festival en de historische binnenstad van Delft.

Language No Problem Tour

Language No Problem Tour

vr. 03 juni 2022 19:00

Delft Fringe Festival also welcomes non-Dutch speaking visitors! A large number of the performances are suitable to visit if you don’t speak Dutch, as these are shows that are performed in English, or in which no (or hardly any) language is used, like dance or music.

Language No Problem Tour
If you can’t choose which performance you want to go to, or if you’re looking for a complete day-out, you can also book the Language No Problem Tour! During the LNP-tour you will visit two performances, which are suitable for an international audience. When you walk from one festival location to the next, our official tour guide will tell you all about the beautiful historical city center of Delft.

Celine Werkhoven

De Influisterboot

vr. 03 juni 2022 19:15

Let op: voor deze voorstelling kan online maximaal één kaartje verkocht worden, maar ook met z'n tweeën ben je van harte welkom. Een tweede ticket kan ter plaatse gekocht worden.

Heen en weer. Heen en weer. Stap in het houten roeibootje en laat je overvaren door de dansende veervrouw. Wat je haar onderweg influistert, wordt in een ritueel voor twee toevertrouwd aan de Delftse gracht. Waag de oversteek en raak vervoerd door deze intieme voorstelling op het water.

In ‘De Influisterboot’ gaat Celine Werkhoven samen met haar passagiers op zoek naar de kracht van kwetsbaarheid en de schoonheid van verbinding. Met één of maximaal twee personen tegelijk vaart ze de gracht over. ‘Wat zou je aan het water willen toevertrouwen?’ vraagt ze. ‘Een wens, een verhaal, een herinnering, geheim of andersoortig zielenroersel?’. Onder het ritme van de roeispanen geeft Celine vorm aan een ritueel waarin haar dansbewegingen op minutieuze wijze inspelen op wat er zich in het moment ontvouwt. De passagier, het bootje, het water en de veervrouw zelf; alles doet mee tijdens deze bijzondere overtocht.

Over Celine Werkhoven
Celine Werkhoven is dansperformer en veelzijdig maker met een liefde voor beweging, geluid en het beeldende. Na haar afstuderen aan de Fontys Hogeschool voor de Kunsten in 2012 danste zij voor verschillende gezelschappen, waaronder Katja Heitmann, De Nationale Opera en Voetvolk (BE). Onderweg verzamelde ze een breed scala aan ervaringen, zowel binnen de danswereld als in andere disciplines, zoals zang, scenografie en illustratie. Sinds 2020 zet ze deze ervaring in om haar eigen artistieke taal verder te ontwikkelen. Haar voorstellingen nemen steeds andere, soms verrassende vormen aan, maar doen altijd een beroep op meerdere zintuigen en tonen op poëtische wijze haar kijk op het mens zijn.

Podcast
Luister ook naar aflevering 1 van de Delft Fringe Festival podcast De Roze Hoed. Hierin is Celine Werkhoven te gast en vertelt zij over haar voorstelling en makerschap.

19:30

Celine Werkhoven

De Influisterboot

vr. 03 juni 2022 19:30

Let op: voor deze voorstelling kan online maximaal één kaartje verkocht worden, maar ook met z'n tweeën ben je van harte welkom. Een tweede ticket kan ter plaatse gekocht worden.

Heen en weer. Heen en weer. Stap in het houten roeibootje en laat je overvaren door de dansende veervrouw. Wat je haar onderweg influistert, wordt in een ritueel voor twee toevertrouwd aan de Delftse gracht. Waag de oversteek en raak vervoerd door deze intieme voorstelling op het water.

In ‘De Influisterboot’ gaat Celine Werkhoven samen met haar passagiers op zoek naar de kracht van kwetsbaarheid en de schoonheid van verbinding. Met één of maximaal twee personen tegelijk vaart ze de gracht over. ‘Wat zou je aan het water willen toevertrouwen?’ vraagt ze. ‘Een wens, een verhaal, een herinnering, geheim of andersoortig zielenroersel?’. Onder het ritme van de roeispanen geeft Celine vorm aan een ritueel waarin haar dansbewegingen op minutieuze wijze inspelen op wat er zich in het moment ontvouwt. De passagier, het bootje, het water en de veervrouw zelf; alles doet mee tijdens deze bijzondere overtocht.

Over Celine Werkhoven
Celine Werkhoven is dansperformer en veelzijdig maker met een liefde voor beweging, geluid en het beeldende. Na haar afstuderen aan de Fontys Hogeschool voor de Kunsten in 2012 danste zij voor verschillende gezelschappen, waaronder Katja Heitmann, De Nationale Opera en Voetvolk (BE). Onderweg verzamelde ze een breed scala aan ervaringen, zowel binnen de danswereld als in andere disciplines, zoals zang, scenografie en illustratie. Sinds 2020 zet ze deze ervaring in om haar eigen artistieke taal verder te ontwikkelen. Haar voorstellingen nemen steeds andere, soms verrassende vormen aan, maar doen altijd een beroep op meerdere zintuigen en tonen op poëtische wijze haar kijk op het mens zijn.

Podcast
Luister ook naar aflevering 1 van de Delft Fringe Festival podcast De Roze Hoed. Hierin is Celine Werkhoven te gast en vertelt zij over haar voorstelling en makerschap.

Jonathan Nagel

eventually

vr. 03 juni 2022 19:30

𝒆𝒗𝒆𝒏𝒕𝒖𝒂𝒍𝒍𝒚 is een intense en extatische dansvoorstelling met livemuziek en licht. De voorstelling gaat over streven, hopen en dromen. Gevoelens van macht tot machteloosheid tekenen het verloop van controle tot overgave.

Het duet van contrabassist Jonathan Nagel en danseres Maria Mavridou speelt binnen een lichtinstallatie van Ellen Knops in een ruimte die aan alle kanten voorzien is van luidsprekers. Het stuk bouwt zich langzaam en geleidelijk op vanuit minimalistische en herhalende bewegingen en geluiden.

Uitgaande van rust en subtiele bewegingen ontwikkelt zich de dans meer en meer tot onstuimige uitbarstingen van kracht en emotie. Evenzo begint de muziek met zachte kamermuzikale klanken, die steeds meer vervreemd raken door effecten en uitgroeien tot enorme klankwerelden.

Het werk gaat over de perceptie van tijd: de term 'eventually' impliceert tijd die wordt geïnvesteerd in een groot doel. Als men uiteindelijk aankomt, was het misschien niet gemakkelijk om daar te komen, maar het proces was vooral belangrijk. De langzame opbouw geeft de voorstelling een meditatief en trance-achtig karakter. De bedoeling is om de grenzen van mentale en fysieke controle te verkennen, en uiteindelijk ons individueel menselijk vermogen.

Een choreografie met slechts één danseres, een compositie voor slechts één muzikant - het uitgangspunt voor een scène waar van alles kan gebeuren, want er is ruimte genoeg. Maar je kunt je ook heel bloot en naakt voelen, alleen in een grote ruimte. Met een stuk dat heel rustig begint, maar dan continu blijft groeien in volume, snelheid, virtuositeit en intensiteit, worden de grenzen van wat je in je eentje kunt behalen getoond. Als wat je doet groter wordt, kom je op gegeven moment op een grens waar je de controle dreigt te verliezen. Hoe ambitieuzer je wordt, hoe dunner de lijn tussen uitmuntendheid en falen. Een situatie die velen van ons herkennen, op de werkvloer en in de persoonlijke omgeving worden we vaak geconfronteerd met onze eigen grenzen. Hoe meer we ons proberen vast te klampen aan controle en macht, des te moeilijker wordt het dikwijls..

Niet pas sinds de pandemie ervaren veel mensen hun realiteit voortdurend als een confrontatie met hun persoonlijke grenzen, wat vaak leidt tot burn-out, depressie, angststoornissen, drugsgebruik, etc. Met 𝒆𝒗𝒆𝒏𝒕𝒖𝒂𝒍𝒍𝒚 duiken we diep in dit controleverlies. We zoeken naar vreedzame, liefdevolle manieren om met overgave om te gaan en zien deze niet als een nederlaag maar als een nieuwe bron van kracht en hoop.

De muziek van 𝒆𝒗𝒆𝒏𝒕𝒖𝒂𝒍𝒍𝒚 verschijnt in de zomer van 2022 als album op vinyl en digitaal. Als geheel bestaat het project uit drie delen: FOR US • NOW • AND… Deze werden elk belichaamd en tot leven gebracht door één danseres op unieke locaties. De albumrelease omvat een fotoboek in luxe grootformaat print met afbeeldingen van de dansvoorstellingen.

Maria Mavridou - dans
Jonathan Nagel - muziek
Ellen Knops - licht

Djoni de Vos

Geen tijd om te douchen

vr. 03 juni 2022 19:30

Djoni's grote liefde voor geld leidde haar na haar studie automatisch naar de Amsterdamse Zuidas. Daar werkt ze nu 360 uur in de week als consultant. Maar omdat geld toch écht niet gelukkig maakt en ze haar humor ook op een andere manier wil delen dan via powerpoints, beklimt ze de afgelopen jaren na werktijd steeds vaker het cabaret podium.

In ‘Geen tijd om te douchen’ reflecteert Djoni op alle onderdelen van het yuppen bestaan: werk, sport, daten, én de (het lijkt wel onvermijdelijke) burn-outs in haar omgeving. Charmant en scherp van geest deelt ze haar observaties met het publiek.

Over Djoni de Vos
Met een bachelor neurowetenschappen en een master in business heeft Djoni een beetje een a-typische achtergrond voor cabaret. Ze is ook nog eens gereformeerd opgevoed. Daar had ze natuurlijk een boek over kunnen schrijven, maar daar had ze geen zin in.

Na haar studie is ze eerst bij een groot strategisch consultancy kantoor op de Zuidas gaan werken. Zij wil haar grapjes echter ook op een andere manier delen dan via powerpoints (die vielen helemaal niet goed in serieuze vergaderingen), en beklimt daarom na haar werk het stand-up podium.

19:30

Anna & Goda

Goddesses* dream when they bleed

vr. 03 juni 2022 19:30

Inspired by the age-old action of women washing clothes, the performance Goddesses* dream when they bleed explores the intimate relationship between two women who reclaim their bodies, power and space. Washing, carrying and twisting clothes until they become a weapon. In a space shaped by clotheslines and white sheets, two bodies dive into the physical heaviness of domestic labour evolving in a poetic landscape combining feminism, dance and scenography.

Two women, white sheets on clotheslines and buckets of water, elements we easily connect to the tradition of laundering clothes. However, in Goddesses* dream when they bleed, Anna&Goda aim to deconstruct and liberate these stereotypes by exploring a different dialogue with these elements. In an attempt to surrender to the heaviness of domestic labour, they invite playfulness on to their stage. They transform the space where their pain and pleasure intersect. Their anger becomes a vehicle for connection, joy and empowerment.


In this performance, dancers and makers Annabel Reid and Goda Zukauskaite expose their political flesh, their female bodies, and they explore how these interact, carry and support each other. It is a celebration of femininity with moments of connecting, supporting, playing, laughing, crying, screaming, fighting, carrying, protecting, exposing, surrendering, listening. There is an instinctive research of their bodies in relation to the actions: with regards to the materiality of water and fabric, the physicality of sweat and muscles and the interrelation between them. The audience is a witness of this attempt to break free from gendered power dynamics.


The physical and emotional tiredness which emanates from the action of laundering clothes, carries the dancers through different states, reminding us of the complex and powerful bond between women. They sweat, suffer and endure - but also, they play. They allow playful and childish instincts to shape their relationship, splashing water and metamorphosing the fabrics. By yielding to the heaviness of the work, the two women aim to wash away sorrow, pain or anger, they choose to let go, remember or create space for new fantasies.

Slowly, they surrender to the rhythmicality they built, transported by the sounds their tired bodies make while slapping sheets. Never stopping, finding their power - is it a celebration or a war?

“Goddesses* dream when they bleed” was born from a mutual desire as two female artists, to talk about the position of women in ancient as well as modern society, opening conversations about womanhood and the weight it carries.

The performance is a study of the uncompensated, unrecognised labour of our mothers, grandmothers, the mothers of our grandmothers and those who came before them.


Over Anna&Goda

Anna&Goda as a duo collective aims to focus and research socially present topics, images and movements through multidisciplinary formats. The strength the duo carries is the common wish to play, explore and break normative borders both through physical and visual work. Annabel and Goda both strongly believe in bringing different art forms together and in using their dance and theatre background as a tool in a tool box instead of a label. Annabel Reid (BE) and Goda Žukauskaitė (LT/NL) met during their studies in the Amsterdam University of Arts (AHK) in the Modern Theatre Dance department. After graduating in 2018, they both went their separate ways to work as dancers and performers for dance and theatre companies and freelance choreographers (Jan Fabre, Thierry Smits, Boukje Schweigman, Liat Tamar Waysbort, Kalpana Raghuraman, and more). The desire to create their own artistic identity as makers grew with time and the step to become a duet collective in 2021 became evident.


Daniil Aleksin

Ingeburgerd

vr. 03 juni 2022 19:30

Vastgebonden aan een stoel, niet wetende door wie en waarom. Vanuit zijn Wit-Russische achtergrond vertelt Daniil Aleksin op een humoristische en toch doordringende wijze hoe de oude Sovjet structuren nog steeds een rol spelen in zijn leven. Deze veelzijdige en abstracte kleinkunstvoorstelling is niet alleen geschiedenis; het is actualiteit, een persoonlijk verhaal dat verteld en gehoord mag worden.

De voorstelling 'Ingeburgerd' is gemaakt in samenwerking met Selma Susanna.

Over Danill Aleksin
Daniil is een jonge theatermaker van Wit-Russische komaf. Voor zijn werk zet hij zichzelf ook in als schrijver en verhalenverteller. Op een fraaie manier wil hij de toeschouwers meenemen in zijn verrassende en soms shockerende voorstelling. Niets is voor hem te gek, op de aardse dagelijkse werkelijkheid na. Daniil begeeft zich graag in de werelden van bewegingstheater en originele stand-up comedy. Hij laat zowel de vrouw als de man graag door zich heen schemeren, in zijn werk vind je zijn liefde terug voor taal en cultuur. Daniil gebruikt zijn merkwaardige gevoel, onder andere voor humor. Intuïtief baant hij zijn weg in de kunstenwereld, daar waar hij zich thuis voelt.

Foto: Martin Pluimers.

ZEESTRAAT COLLECTIVE

Kaas en Noten

vr. 03 juni 2022 19:30

Kaas en Noten, is a refurbishment of Cage's Suite for Toy Piano, in which the original movements are alternated with our own novel compositions for a set of musical toy instruments, complete with scenic design. This performance starts with the instrumentalist siting in front of the toy piano with a set of toy instruments around her. Behind her, in the scenery, lie several others. Along the theatrical action, the performer picks up some of the instruments and adds them to the set already around her, broadening the timbrical range and rendering the performance inventive and compelling. This is a very captivating performance where the childlike sounds of these naïve instruments blend with Cage’s innovative sounds. Come share this performance with us and get carried away with this novel sonic realm!

**Over ZEESTRAAT COLLECTIVE **
ZEESTRAAT COLLECTIVE was founded by three colleagues and friends - the composer and pianist Carlos Lopes, the pianist Inês Lopes and the composer Nuno Lobo - with the purpose of developing new performance formats through composed theatre, transdisciplinarity and the use of unusual instruments. By collaborating with different artists from various art fields, we want to enrich the experience of the music listener while aiming to connect with audiences from different social backgrounds and generations.

Podcast
Luister ook naar aflevering 6 van de Delft Fringe Festival podcast De Roze Hoed. Hierin is ZEESTRAAT COLLECTIVE te gast en vertellen ze over hun voorstelling en makerschap.

19:30

Prima Donna's

Leuk Geprobeerd!

vr. 03 juni 2022 19:30

Waarom moeten altijd de sopraan en de tenor samen eindigen? Waarom niet gewoon de bariton en de tenor? Waarom worden vrouwen vaak weggezet als hysterische, emotionele lustobjecten en mannen als nare testosteronbommen? Traditionele rolverdelingen zijn niet meer van deze tijd. Een man zou niet moeten hoeven leunen op stereotiep mannelijk gedrag en vrouwen vanzelfsprekend beschouwen. Een vrouw heeft geen ridder nodig of een prins op het witte paard. En een man misschien een keer wel. Er mag ruimte zijn voor meer dan alleen heteroseksualiteit. Prima Donna’s gaat met deze voorstelling alles behalve binnen de hokjes kleuren.

De Prima Donna’s staan voor de derde keer op het Delft Fringe Festival met ook nu weer een nieuwe voorstelling. Kom dat zien!

Over Prima Donna’s
Wij zijn Sanne Vleugels en Sam Eggenhuizen, twee eigenwijze operazangers die als doel hebben om opera toegankelijk te maken voor een breed publiek. Humor is daarbij onze grootste troef. Daarnaast vinden we het belangrijk ons publiek actief te betrekken in onze voorstelling door de vierde wand voortdurend te doorbreken. Karakteristiek voor onze stijl is de eeuwenoude klassieke muziek combineren met fysiek spel, moderne interpretaties en hedendaagse referenties. Wij houden ervan om ons publiek te verrassen, soms op het verkeerde been te zetten, te ontroeren en boven alles een mooi verhaal te vertellen met de muziek als leidraad. In dezelfde voorstelling kunt u zich afvragen of u terecht bent gekomen bij een cabaretvoorstelling of een heuse opera.

Podcast
Luister ook naar aflevering 2 van de Delft Fringe Festival podcast De Roze Hoed. Hierin zijn de Prima Donna's te gast en vertellen zij over hun voorstelling en makerschap.

Skandalisi Dance

The grass is greener on the other side

vr. 03 juni 2022 19:30

To find oneself on the other side. An away game. To play by someone else's rules. To act out of the ordinary. To interpret every word you hear, every move you see. To get used to the unusual or to grab onto something so familiar, so comfortable? Being Not Like You, is it that bad? Observe. No judgment. Accept. Without changing yourself.

Over Skandalisi Dance
From the beginning there was created a duet ‘Remember when’. Showing this creations throughout Europe, we decided to set up Skandalisi Dance to create new performances and events. From that moment it became clear that Skandalisi Dance was growing in to a World Wide Platform. Two years later International Master Course (Yekaterinburg/Russia) became a side organisation to support and develop a Russian educational platform by bringing teachers to Russia.
Today, Skandalisi Dance organises and participates in performances, workshops, school projects, children festivals and other events all over the world. Skandalisi have worked in Russia, Tunisia, the Netherlands, Italy, Great Britain, Germany, Spain, Mexico and Sweden. Skandalisi Dance have been leading dance intensives and performances where shown in festivals such as: Festival Internacional de Danza Contemporánea (MEX), ITS Festival(NL), Festival De Oversteek (NL), Beta Publica (ES), Imaginarius(PT) and I.D. Night(UK) and many more. Riedon van den Berg, Collaborated with Rezgui Company (Netherlands), Norrdans (Sweden), WArd / waRD with Ann van den Broek (Netherlands, Belgium) & Provincial Dances Theater (Russia). Teacher and examinator at the Humanitarian University, Faculty of Contemporary Dance and guest lecturer at the Yekaterinburg State Theater Institute (Yekaterinburg/Russia). Maria Sokolova is a teacher at the Faculty of Contemporary Dance of the Humanitarian University of Yekaterinburg. Teacher and choreographer at the Center for Contemporary Choreography studio. Worked as a freelance dancer with various choreographers in Europe, Russia and Mexico.

Celine Werkhoven

De Influisterboot

vr. 03 juni 2022 19:45

Let op: voor deze voorstelling kan online maximaal één kaartje verkocht worden, maar ook met z'n tweeën ben je van harte welkom. Een tweede ticket kan ter plaatse gekocht worden.

Heen en weer. Heen en weer. Stap in het houten roeibootje en laat je overvaren door de dansende veervrouw. Wat je haar onderweg influistert, wordt in een ritueel voor twee toevertrouwd aan de Delftse gracht. Waag de oversteek en raak vervoerd door deze intieme voorstelling op het water.

In ‘De Influisterboot’ gaat Celine Werkhoven samen met haar passagiers op zoek naar de kracht van kwetsbaarheid en de schoonheid van verbinding. Met één of maximaal twee personen tegelijk vaart ze de gracht over. ‘Wat zou je aan het water willen toevertrouwen?’ vraagt ze. ‘Een wens, een verhaal, een herinnering, geheim of andersoortig zielenroersel?’. Onder het ritme van de roeispanen geeft Celine vorm aan een ritueel waarin haar dansbewegingen op minutieuze wijze inspelen op wat er zich in het moment ontvouwt. De passagier, het bootje, het water en de veervrouw zelf; alles doet mee tijdens deze bijzondere overtocht.

Over Celine Werkhoven
Celine Werkhoven is dansperformer en veelzijdig maker met een liefde voor beweging, geluid en het beeldende. Na haar afstuderen aan de Fontys Hogeschool voor de Kunsten in 2012 danste zij voor verschillende gezelschappen, waaronder Katja Heitmann, De Nationale Opera en Voetvolk (BE). Onderweg verzamelde ze een breed scala aan ervaringen, zowel binnen de danswereld als in andere disciplines, zoals zang, scenografie en illustratie. Sinds 2020 zet ze deze ervaring in om haar eigen artistieke taal verder te ontwikkelen. Haar voorstellingen nemen steeds andere, soms verrassende vormen aan, maar doen altijd een beroep op meerdere zintuigen en tonen op poëtische wijze haar kijk op het mens zijn.

Podcast
Luister ook naar aflevering 1 van de Delft Fringe Festival podcast De Roze Hoed. Hierin is Celine Werkhoven te gast en vertelt zij over haar voorstelling en makerschap.

Met dank aan

Subsidiënten en begunstigers