Op zaterdag 12 februari kwamen de makers die in juni op het Delft Fringe Festival 2022 staan vanuit het hele land (en daarbuiten!) naar Theater de Veste in Delft. Hier volgden zij een workshopdag over marketing en branding. Het was een zeer geslaagde dag waarin de makers allerlei tips en tricks kregen op het gebied van tekst, beeld, storytelling en social media.
Vind je eigen verhaal
In een zeer inspirerende lezing vertelde Annette Embrechts, o.a. theater- en dansjournalist bij de Volkskrant, de makers over het schrijven van een eigen biografie en een tekst over hun voorstelling. Zij gaf allerlei tips over het vinden van je eigen verhaal en hoe je dit met tekst omzet in een visueel beeld dat blijft hangen bij je publiek en waarmee je hen triggered om om naar jouw voorstelling te komen kijken. Maar ook hoe je tekst inzet om de pers en media te bereiken en hun interesse te wekken voor jouw verhaal.
Maak jouw verhaal visueel
Melanie Esther verzorgde de tweede workshop. Melanie coacht artiesten bij het vinden en vertellen van hun unieke verhaal. Ze werkt onder andere met Typhoon en Blanks. In een uur tijd nam zij de makers aan de hand van interactieve opdrachten mee in de wereld van branding en social media. Ze gaf tips over het vinden en vertellen van je eigen verhaal en hoe je dit vertaalt naar je social media kanalen.
Delft Fringe Festival biedt makers het hele jaar begeleiding
Delft Fringe Festival wil nieuwe makers niet alleen tijdens het jaarlijkse festival begeleiden bij hun ontwikkelingen op artistiek, zakelijk en marketing gebied, maar ook gedurende de rest van het jaar. Daarom bieden we hen in aanloop naar het festival een aantal informatieve workshops aan. Maar we doen nog veel meer, dit lees je hier.