Op zaterdag 18 februari kwamen de makers die in juni op het Delft Fringe Festival 2023 staan vanuit het hele land naar de watertoren van RADIUS in Delft. Hier volgden zij een workshopdag en kregen ze allerlei tips en tricks op het gebied marketing en branding.
Personal Branding
Marlou van Gennep-Jansma van Makerting, het marketingadviesbureau voor creatieve makers, nam de makers als eerste mee in de wereld van branding. Wat is het verschil tussen branding en marketing? Hoe zet je als maker jouw merkverhaal helder neer en hoe breng je het naar buiten. Aan de hand van interactieve opdrachten en theorie gingen de makers aan de slag.
Vind je eigen verhaal
Na het ochtenprogramma splitsten de makers zich op in twee groepen. De eerste groep bleef bij Marlou en ging aan de slag met het schrijven van hun biografie en teksten over hun voorstelling. De tweede groep sloot aan bij een sessie van Annette Embrechts, theater- en dansjournalist bij de Volkskrant. Zij gaf tips en deelde ervaringen over het bereiken van pers en media als jonge maker.
Begeleiding jonge makers
Delft Fringe Festival begeleidt jonge makers bij hun ontwikkelingen op artistiek, zakelijk en marketing gebied. Daarom bieden we hen in aanloop naar het festival een aantal informatieve workshops aan. Maar we doen nog veel meer, dit lees je hier.
Bekijk de aftermovie van de makersdag op Instagram
Foto: Marlou van Makerting